Hoe lang duurt het voordat brood verschimmel ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
29K
Amadea
10 jaar geleden
Dat hangt van de temperatuur af. 's Winters kan het twee weken duren. In een warme zomer is een week vaak al lang genoeg. Dus beter in de koelkast bewaren, dan.
bamibal
10 jaar geleden
In de koelkast droogt brood heel snel uit. In de vriezer is beter.

Het beste antwoord

Schimmel komt door vocht, als je brood in (afgesloten) plastic bewaart gaat het meestal na 2-5 dagen schimmelen zoals al is gezegd.

Koeling vertraagt dit proces, daarom blijft brood in de koelkast langer goed (lees: zonder schimmel, lekker is het nl niet meer). Maar in de vriezer blijft het veel langer goed en schimmel zal helemaal niet ontstaan.

Als je brood niet in een plastic zak bewaart en je laat het drogen, komt er ook na weken geen schimmel op. Dan is het een soort beschuit geworden en dat schimmelt ook niet. Het is dus afhankelijk van de toepassing die je erna hebt of deze optie interessant is voor je.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel dank je

Andere antwoorden (2)

2 dagen tot een week
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed droog en donker bewaren dan gaat het meestal wel tot 4 /5 dagen goed,
wat schimmel betreft. Het is dan niet meer echt vers en begint wel uit te drogen.
Dus binnen 3 dagen je brood opeten is het beste.