Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van welk deel van de kip worden kippnuggets gemaakt?

Ik vind ze zalig, maar toen ik wat las over wat er in frikandellen zaten, schoot me deze vraag naar binnen, kijken of 1 van jullie het weet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Kipnuggets worden gemaakt van vermalen kipresten en kipkarkassen. Het vermalen karkas en de vleesresten worden daarna vermengd met vetten, geur- kleur- en smaakstoffen en verpakt in een krokant broodkruimlaagje. Vervolgens wordt de zaak in een vormpje geperst en ingevroren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kipnuggets worden gemaakt van restanten van de gefileerde kip(afschraapsels o.a.),die in een vorm geperst worden,en gepaneerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad: van de restanten. Het zogenaamde separatorvlees. Kipseparatorvlees is een bijproduct van kipfilet. De laatste stukken worden onder hoge druk van de beenderen afgespoten en worden daarna verwerkt in vleesdeeg of farce, waar dan goedkope vleesproducten van gemaakt worden als bijvoorbeeld kipnuggets of frikandellen.
Smakelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding