Ik eet slecht en krijg te weinig calorieën binnen, wat te doen?

Ik ben 20 jaar en ben een vrouw en weeg 63 kilo. Ik krijg op een dag ongeveer 1473 calorieën binnen dat is 627 te weinig. Ik verbrand ongeveer 779 calorieën dus hou ik er nog maar 694 over. Dit is volgens mij veel te weinig ook al ben ik nooit een goeie eter geweest. Ik eet overigens wel gewoon gezond. Heeft iemand tips wat moet ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je eet te weinig, dan moet je dus meer gaan eten. Hoe kom je trouwens bij de getallen dat je 627 te weinig eet en 779 verbrand? Heb je dit ergens berekend? Je eet gezond, dat is al mooi, dan moet je dus werken aan meer kcal binnen krijgen. Begin eens met wat meer gezonde vetten toe te voegen, volle melkproducten, roomboter op brood etc. Gebruik avocado in je gerechten, eet vaker noten. Gebruik meer pindakaas (als je dat lekker vind). Ga langzaam je porties vergroten, met iets van 200 kcal per week. Neem een stukje chocolade extra, schep een extra aardappel op, probeer te werken naar 1 boterham extra, of een bakje yoghurt extra als snack. Rustig beginnen en opbouwen, dat is het makkelijkste. Toegevoegd na 1 minuut: Heb je hiermee berekend wat je nodig hebt? http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Het TDEE getal is wat je verbruikt op een dag aan energie, en je zou dus eigenlijk ongeveer dat moeten eten.

je kunt met whey protein heel veel calorieen krijgen , het is waarvoor geschikt voor iedereen niet alleen voor sportieve mensen, je kunt ook sportieve het is belegrijk voor gezond en conditie .maak jou ook meer eten

hoi, als je lengte tussen de 1.60 en 1.85 zit is dit prima en geen enkel probleem. tenzij je veel afvalt moet je je niet druk maken, ik krijg per dag over 2000 calorieën binnen maar ik sport veel en verlies hier ongv weer 2/3 van door het sporten, zolang je niet meer verliest dan je binnen krijgt zou er niks aan de hand moeten zijn. voel je je nou energy loos hierdoor of val je wel veel af dan kan ik je alleen aan bevelen wat veel sporters doen ook mensen bij de fitness die veel calorieën verbranden. maar ruimte in je schema voor een extra X eten er tussen door. wat ik hiermee bedoel is je hoort eigenlijk 3x per dag te eten ontbijt middag avond. wat handig is als je meer calorieën wil binnen krijgen is bijvoorbeeld als je normaal om half 1 gaat middageten dat je nu voortaan om 11 uur half 12 gaat middag eten wat je normaal eet en om half 2 3 uur eet je weer het zelfde. hierdoor krijg je elke dag een extra maaltijd met calorieën binnen zonder dat je het heel erg merkt. als je het zelfde nog aan bewegen doet die dag dan hou je die 1 extra lunch over aan calorieën en dat kan je helpen. je kan wel heel veel zooi gaan eten of in nemen maar dat is niet goed voor je. maar nog een keer als je er geen last van hebt en niet veel afvalt maak je dan geen zorgen als je vragen hebt hoor ik het graag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100