Wat voor effect zal komkommer op me huid hebben vanwege het vochtafdrijvende?

Ik eet sinds de afgelopen week ongeveer een kwart komkommer per dag en merkte de laatste tijd dat ik veel en gauw het zweten was. Toen ging ik op internet kijken en kwam er achter dat het vochtafdrijvend is? Mijn huid is al dun droog en gevoelig met enkel wat kleine puistjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
het weer is de laatste tijd ook anders geweest hoor, heb je dat ook uitgesloten?
heb je verder echt alles exact hetzelfde gehouden behalve de komkommer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles heb ik hetzelfde gehouden kwa voeding maar ik merk gewoon als ik komkommer eet dat ik al gauw begin te zweten, klinkt raar of zit gewoon achter me oren. Misschien is slimmer voor me op gewoon paar X per week want gebruik het meestal gewoon als snack

Antwoorden (1)

Komkommer bevat allerlei waardevolle macro-en microstofjes en vooral veel water. Je krijgt extra water binnen, waardoor je meer uitplast. Maar dat is ook bij een andere waterrijke groente als sla, paprika en tomaat. klinkt raar bij sla, maar dat moet je relatief bekijken (tov. het gewicht per 100 g)
Verwacht er geen magische effecten van. Vocht wordt niet ineens massaal afgedreven als je dagelijks komkommer eet. Het 'vochtafdrijvende' lijkt wel marketingtaal.
Uit ervaring weet ik dat komkommer de huid kort 'verkoelt ' bij zonnebrand, maar daar gaat het hier niet om..