Zuivel is in zijn algemeen niet goed voor katten.
Ondanks het liedje 'Poesje Mauw' ;)
AWM
14 jaar geleden
De poes van mijn vriend is helemaal gek op kaas. Ze krijgt ook wel eens een stukje maar bewust niet vaak. Ze heeft nergens last van. Dus mijn antwoord is : Met mate.

Toegevoegd na 39 seconden:
Ik bedoel : Niet slecht, met mate geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn kat gaat er altijd vreselijk van ruften, niet goed denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kaas is te zout voor katten, dus maak er geen gewoonte van het te geven.
er zijn kaassnoepjes op de markt, cheezzies genaamd.
deze snoepjes kan je veilig geven, en de meeste katten doen er een moord voor.
14 jaar geleden
Kaas mag af en toe in heel kleine mate - er zit vrij veel zout en vet in kaas en daarom zou ik het niet zo vaak geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste katten kunnen niet zo goed tegen de lactose (melksuiker) maar ze zijn er bijna allemaal gek op. Dus geef met mate.

Als je echt wilt heb ik een receptje:
neem lactosevrije melk, of 'kattemelk' en breng dit tegen het kookpunt. Voeg een paar druppels citroensap (stremsel) toe en je krijgt na een beetje afscheiding. Zachtjes roeren en dan zeven door een theedoek. In je theedoek blijft de verse kaas over. Dit kan je kneden tot een bolletje, schijfje of wat je maar wilt, en na een een paar uur is het kaas. En ons poessie vindt het heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet als er een muis aan vast zit.