Er zijn glazen flesjes en daar zit puur citroensap in. Die flesjes zijn maar beperkt houdbaar.
Daarnaast zijn er van de gele plastic flaconnetjes. Ik heb 'm even uit de koelkast gehaald om te lezen wat er op staat: citroensap, conserveermiddel, kaliummetabisulfiet.
Dus inderdaad houdbaarheidsstoffenj, en daarom kan je die lang bewaren.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aan alle gekochte sappen die je in de handel vindt zijn bewaarmiddelen toegevoegd.
Het meest zuivere sap is dat van Pulco en ook daar zitten bewaarmiddelen in.
Dus nee, net zo puur als versgeperst sap is er geen enkele. Als je echt zuiver sap wil zal je zelf moeten persen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Op de website van HAK http://www.hak.nl/index.php?nav=actueel&subnav=haknieuws&id=5 staat: "Nieuw: 100% Puur Sap Het is belangrijk om gezond en gevarieerd te eten en drinken. Groente en fruit zijn hierbij essentieel. Puur Sap is een 100% puur natuurlijk sap zonder toevoeging van suiker, conserveringsmiddelen en kleurstoffen. Met alle zorg heeft HAK dit puur sap van uitsluitend fruit en groente gemaakt." Ook Appelsientje verkoopt sappen met de vermelding "100% puur sap" op de dozen. Wat is daar dan (niet) van waar?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je alles moet geloven dat men ons wil wijsmaken via reclame......
Als je even nadenkt weet je zo dat die zogenaamd 100% pure sappen zonder bewaarmiddelen niet zo puur en zuiver zijn als de firma's beweren.
Doe zelf maar eens de test en pers een sinaasappel of citroen uit en laat dat dan maar eens een nachtje in de koelkast staan.
Als je er de volgende morgen van drinkt zul je direct het smaakverschil merken. En dat is dan nog maar na 1 nacht, laat staan dat je je sap een tweetal weken moet bewaren.
Lukt nooit zonder dat sap op de ene of andere manier te manipuleren.
Antoni
10 jaar geleden
Misschien is de enige bewerking die die sappen hebben ondergaan, een eenvoudige pasteurisatie of sterilisatie. Dan is er niets toegevoegd. Lijkt mij niet onlogisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zelfs met een eenvoudige pasteurisatie/sterilisatie zal het sap niet houden.
Onder invloed van licht en lucht gaat het sap oxideren als er niets aan toegevoegd wordt om dit te tegen te gaan.