wat kan de reden zijn van een invasie groene vliegen op het eten van o.a. vlees en vis?

Gisterenavond zaten wij te eten op het terras van een eetgelegenheid. Een van ons bestelde eendenborst.... toen wij het eten uitgeserveerd kregen, kregen wij er bijna gelijktijdig een invasie groene vleesvliegen bij. wij zijn van tafel gewisseld .Maar zij kwamen gewoon mee. rustig eten was er niet meer bij... totdat er een vliegenval werd gemaakt door een peroneelslid...
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt zelfs niet in het buitenland.... wie oh kan mij verder helpen met deze vraag? Of het inderdaad aan de hygiëne ligt of aan het vlees ??? Geen idee?? maar als ik er aan denk word ik er nog misselijk van...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De groene vleesvlieg komt af op warmte, licht en de geur van eten, maar ook op de geur van een dood diertje, bijv een rat, muis of egel. In een restaurant is een vliegenplaag moeilijk te voorkomen, zeker buiten op het terras is dat een probleem. Ik kan me voorstellen dat je daar niet prettig hebt gegeten.

Toegevoegd na 18 minuten:
Het is dus mogelijk dat er ergens in de omgeving een kadaver ligt, waardoor de vliegen worden aangetrokken, door de geur van het eten op jullie bord, zijn ze daarop af gekomen. Het is dus nog steeds de vraag of dit aan de hygiëne in het restaurant ligt, of dat de eigenaar hier gewoon pech mee heeft.