Aan welke kant hoor je een banaan te openen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er is niet een bepaalde regel aan welke kan het hoort, maar: Wij mensen openen hem altijd bij de 'bovenkant' (het takje als het ware). maar het is eigenlijk veel logischer om in de onderkant te knijpen, dan kan je de schil er veel makkelijker af trekken. Dit klinkt natuurlijk erg vreemd, maar kijk maar naar apen, die doen het ook(en dieren nemen meestal de instinctief makkelijkste oplossing). banaanpelfilmpje: http://www.myvideo.nl/watch/6670897

Bronnen:
Een oud-collega vertelde me dit ooit

Aan z'n stokje :) Dat is waar ik hem opendoe. Als ik de andere kant probeer, plet ik 'em

Zijn volgens mij geen "regels" voor wel logica!!! Je pakt de banaan met links vast, vevolgens pak je met rechts het steeltje en die trek je naar de bolle kant van de banaan!!! Voila... Eet smakelijk en...... Pas op voor de schil Die kan glad zijn

aan de kant waar jij hem het makkelijkst open krijgt. als ik heb aan de onderkant probeer open te doen wordt hij helemaal plat.

aan de onderkant niet bij het steeltje.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=nBJV56WUDng

alles is mogelijk, het is een kwestie van voorkeur Als ze in Mexico een milkshake voor je maken breken ze met één snelle beweging de banaan doormidden (ik gok dat dit ALLEEN met een stevige banaan lukt maar neem me nu voor dat ik het met de volgende banaan die ik pel uitprobeer). en daarna trekken ze ook (voor mijn gevoel) in één beweging de schil eraf (soms zelfs alles met één hand). Dat zie ik hier niemand doen

Het steeltje achteroverdrukken en afpellen. Hou je in ieder geval schone handen. Wat een grappige vraag vind ik dit. Ik heb er nooit eerder over nagedacht hoe ik een banaan pel. Dat gaat automatisch.

Bij de kant van het stokje is ook gewoon het handigste. Daar heb je het meeste grip om de (soms toch wat lastig te openen) banaan goed te openen.

Aan welke kant je een banaan hoort te pellen? Daar bestaan volgens mij geen echte regels voor. Zoals je elders ook reeds leest... het makkelijkst is bovenaan de steel. Maar soms is de pel halfweg opengesprongen... tja dan kan je die banaan evengoed halfweg beginnen te pellen, toch? In elite-kringen pelt men trouwens een banaan met mes en vork... hoe dat in zijn werk gaat? Valt moeilijk uit te leggen... Moet je maar eens in die elite-kringen gaan kijken en banaan eten hé ;-) Als je wel hele bizarre manier wil ontdekken om een banaan te pellen kijk dan op het filmpje via bijgevoegde link. Google verder ook eens op 'Bananen pellen' en je krijgt de meest gekke dingen te lezen en te zien. Bedankt voor deze tot nadenken stemmende vraag.

Bronnen:
http://zurevla.nl/2008/04/23/banaan-pellen/

Aan beide kanten. Het is maar net wat je gewend bent.

Ik maak bananen meestal open met een snijmes, maar als ik er geen bij de hand heb, open ik ze via het stokje.

de binnenkant

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100