Aan welke kant hoor je een banaan te openen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar waar ie geel of groen is? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de bovenkant.
Of aan de onderkant.
Maar doorsnijden kan ook natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het ontwerpen van de banaan is goed nagedacht over de kant waaraan je hem moet openen. Daar is speciaal dat groene, gele of bruine stokje voor geplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dit een verwarring al die zelfde avatars..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja wat zijn wij irritant.
sterredag
13 jaar geleden
Het antwoord verderop, maakt dat ik dit toch als een goeie vraag markeer, want anders had ik dit nooit geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@stippel..dat bedoel ik niet!
Ik dacht als eerste..waarom drie verschillende reactie's van dezelfde persoon;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mutske: no offence taken, hoor! Ons doel is irritant zijn.

Het beste antwoord

Er is niet een bepaalde regel aan welke kan het hoort, maar:
Wij mensen openen hem altijd bij de 'bovenkant' (het takje als het ware).
maar het is eigenlijk veel logischer om in de onderkant te knijpen, dan kan je de schil er veel makkelijker af trekken.
Dit klinkt natuurlijk erg vreemd, maar kijk maar naar apen, die doen het ook(en dieren nemen meestal de instinctief makkelijkste oplossing).

banaanpelfilmpje:
http://www.myvideo.nl/watch/6670897
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
dikke +, dit wist ik dus echt niet he.... weer wat geleerd en nooit meer kloten met een banaan open maken. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, dank jullie voor de duimen omhoog:) ik was ook redelijk verbaasd toen ik het voor het eerst hoorde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had deze al eens gezien. Heb het ook geprobeerd. Het werkt alleen bij nog net niet rijpe bananen. Wanneer je banaan net te rijp is, plet je op deze manier de onderkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds ik zo'n filmpje zag over hoe een aap het doet, doe ik het ook zo. Het is (als je geen mes hebt) veel handiger dan aan de steel-kant.

Andere antwoorden (12)

Aan z'n stokje :) Dat is waar ik hem opendoe. Als ik de andere kant probeer, plet ik 'em
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn volgens mij geen "regels" voor wel logica!!!

Je pakt de banaan met links vast, vevolgens pak je met rechts het steeltje en die trek je naar de bolle kant van de banaan!!!

Voila... Eet smakelijk en...... Pas op voor de schil

Die kan glad zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik ben rechts, maar toch trek ik altijd met de linkerhand aan het steeltje.
sterredag
13 jaar geleden
omdat je dus met rechts de banaan vasthoudt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Goed gezien!
sterredag
13 jaar geleden
en na onderstaand antwoord gelezen te hebben, doe ik het zo nooit meer.
aan de kant waar jij hem het makkelijkst open krijgt.
als ik heb aan de onderkant probeer open te doen wordt hij helemaal plat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het steeltje de onderkant, hier zit de banaan namelijk mee vast aan de plant.

Ik knijp altijd in het topje van de banaan, dan laat hij vanzelf los en kan je alles lostrekken. Apen doen het ook zo.

Ik vind dat dit de manier is die hoort, omdat je dat in tekenfilms ziet en omdat de steel eraf trekken er echt niet uitziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aan de onderkant niet bij het steeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles is mogelijk, het is een kwestie van voorkeur

Als ze in Mexico een milkshake voor je maken breken ze met één snelle beweging de banaan doormidden (ik gok dat dit ALLEEN met een stevige banaan lukt maar neem me nu voor dat ik het met de volgende banaan die ik pel uitprobeer). en daarna trekken ze ook (voor mijn gevoel) in één beweging de schil eraf (soms zelfs alles met één hand). Dat zie ik hier niemand doen
amigo
13 jaar geleden
Het steeltje achteroverdrukken en afpellen. Hou je in ieder geval schone handen.

Wat een grappige vraag vind ik dit. Ik heb er nooit eerder over nagedacht hoe ik een banaan pel. Dat gaat automatisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de kant van het stokje is ook gewoon het handigste. Daar heb je het meeste grip om de (soms toch wat lastig te openen) banaan goed te openen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan welke kant je een banaan hoort te pellen?
Daar bestaan volgens mij geen echte regels voor.
Zoals je elders ook reeds leest... het makkelijkst is bovenaan de steel.

Maar soms is de pel halfweg opengesprongen... tja dan kan je die banaan evengoed halfweg beginnen te pellen, toch?

In elite-kringen pelt men trouwens een banaan met mes en vork... hoe dat in zijn werk gaat?
Valt moeilijk uit te leggen...
Moet je maar eens in die elite-kringen gaan kijken en banaan eten hé ;-)

Als je wel hele bizarre manier wil ontdekken om een banaan te pellen kijk dan op het filmpje via bijgevoegde link.

Google verder ook eens op 'Bananen pellen' en je krijgt de meest gekke dingen te lezen en te zien.

Bedankt voor deze tot nadenken stemmende vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan beide kanten.
Het is maar net wat je gewend bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak bananen meestal open met een snijmes, maar als ik er geen bij de hand heb, open ik ze via het stokje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de binnenkant