Wat kan je eten, er zonder calorieën dat toch vult?

ik hou heel erg in de gaten wat ik een maar heb best wel vaak een hongergevoel....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
85.9K

Het beste antwoord

als je water drink gaat vaak het honger gevoel weg

Toegevoegd na 1 minuut:
Water heeft naast tal van gezonde effecten op ons lichaam ook het voordeel dat het de maag tijdelijk vult. Hierdoor kun je het hongergevoel enigszins onderdrukken. En zoals iedereen weet bevat water geen calorieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel ik heb veel aan deze site gehad....

Andere antwoorden (11)

eigenlijk heb je het dan over water.

Je kan dingen met weinig calorien overwegen, zoals rijstewafels en groentes (komkommer, wortel)

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarbij, bij de hoofdmaaltijd: Als eten eet met veel eiwitten & vezels krijg je door de eiwitten minder snel een honger gevoel. De vezels in het eten vullen sterk, en hebben weinig calorien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het hongergevoel kun je het beste eiwitten eten.

Voor een gevuld gevoel is een appel heel goed.
Maar vergeet niet dat overal calorieën in zitten.

Eet vaker op een dag, dan heb je dat gevoel minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Appels vullen goed en je wordt er niet snel dik van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Appel is wel uiteraard een stuk beter dan echt snoep: natuurlijke suikers ipv toegevoegde, je krijgt meteen vezels en vitaminen binnen. Maar weinig dikmakend is het volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@jelle, jawel, maar dat zijn natuurlijke suikers en geen geraffineerde suikers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Met een stuk fruit is nix mis; snoep verstandig, eet een appel;-)
Er schijnt een soort brood te bestaan dat uiteraard wel calorieën bevat, maar de verbranding van dat brood in je lichaam zou meer calorieën kosten dan er in het brood zelf zitten.
Hoe het heet weet ik niet, wel dat het niet heel erg op brood lijkt, en dat ik het zelf echt niet lekker vond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat klinkt behoorlijk als kwakzalfbrood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen idee, ik vond het zo niet lekker dat ik me er niet in verdiept heb. Maar jij denkt niet dat er ingredienten kunnen zijn die meer calorien kosten dan ze opleveren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet, en volgens mij is daar ook wel eens een vraag over geweest ook. Ze noemen het 'negatieve calorieen'.
In theorie ozu in het meest extreme geval het eten van ijsblokjes wat warmte (calorieen) aan je lichaam kunnen onttrekken, maar slank wordt je er niet van, hoor. Zelfs niet met kilo's per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie ook het antwoord (of de antwoorden) op deze vraag
http://www.goeievraag.nl/vraag/negatieve-calorieen.12453
Uiteindelijk : niks.
Als je veel moet afvallen namelijk, is het maar het handigst om ook een beetje af te leren dat je voortdurend iets moet eten of in je maag moet hebben.

Natuurlijk kun je de hele tijd komkommers, stengels bleekselderij en wortels wegknagen, maar dan blijf je je lichaam vertellen dat het elke keer wat krijgt als het een beetje trek heeft in 'iets'. De calorieen zijn dan wel te verwaarlozen, maar het blijft een eet-moment.

En hoeveel en hoe rigoreus je ook moet afvallen (en dat is maar zelden meer dan enkele kilo's per maand op doktersadvies !!) , er blijft altijd een bepaalde hoeveelheid die je moet blijven eten, en die moet normaliter voldoende zijn om geen of vrijwel geen hongergevoel te hebben, en zeker niet langdurig.

Met 's morgens en 's middags twee boterhammen (bruine, volkoren, met niet al te vet beleg), een avondmaaltijd met veel groente, een normale hoeveelheid aardappelen en weinig (liefst mager) vlees, en 's morgens, 's middags en 's avonds een gezond maar vullend tussendoortje (fruit, zuivel, granen, dus geen halve worst ofzo) zul je vrijwel geen honger hebben (en nooit langer dan pakweg ene half uurtje tot het volgende eetmoment) en in een gezond, vol te houden tempo afvallen. Heb je meer lichaamsbeweging dan alleen computeren, dan mag daar best nog wat brood of een aardappel bijen rauwkost en groente mag er altijd onbeperkt tussendoor.

Die maag moet namelijk ook krimpen, en het eet-centrumpje in je hoofd moet leren dat het niet elk moment voedertijd is. In het begin van elk dieet zul je daar een beetje last van hebben. Maar volstoppen, hetzij met gezonde kost, hetzij met ongezonde, is dus niet de oplossing, want dan krimpt je maag niet, en je blijft het hongerbeestje voeren. Effe doorbijten dus - maar niet op iets lekkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik spreek - helaas- uit ervaring. Vroeger ook wel veel gelijnd met hongergevoel (en meer dan tien kilo in de maand afgevallen), maar nu mag dat niet meer vanwege mijn suiker, die niet teveel mag schommelen, en ik MOET tussendoortjes eten. Het afvallen gaat langzamer, maar je voelt je 100 keer beteren de kans dat het blijft is ook vele malen groter zo.
Er is geen eten zonder calorieën, maar wel met weinig. Wortels en komkommer zijn al genoemd. Ik zou eraan willen toevoegen: paprika, tomaat, radijs, tuinkers, champignons, aardbeien, rookvlees, biefstuk. Ik eet vaak 'n stuk paprika zo uit het vuistje inplaats van 'n appel die toch weer 60 cal. is. Pak 'n wortel, 'n tomaat of 'n stuk komkommer als je trek krijgt. Dat kan je dan een paar keer op een dag doen zonder dat het "fataal" is en je weer een rotgevoel krijgt omdat je weer gezondigd hebt.
14 jaar geleden
Een hongergevoel hebben is slecht. Dit betekent dat door de honger je verbrandingsmotor stilgelegd wordt. Dit moet je voorkomen. Je moet juist flink verbranden door goed te eten, maar je moet wel de goede dingen eten.

' s Morgens ontbijt
Om 10.00 uur een plak koek of een boterham
Tussendemiddag twee boterhammen en rauwkost
's Middags om 15.00 uur roggebrood, of beker joghurt, of iets dergelijks.
's Avonds warme maaltijd (niet te zwaar) en het liefst je toetje een uur later eten.
Probeer na 20.00 uur niets meer te eten, of nog een fruitje als je trek hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Selderij is een van de weinige voedingsmiddelen die vullen maar een negatieve caloriebalans hebben, dus het eten van dit voedsel kost je calorieën...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tomatensap is heel gezond bevat weinig calorieen en vult goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een bakje kwark! Roer er 1 grote lepel honing door, een flinke scheut jus d'orange, en wat kaneel! Dit is heerlijk en het vult ontzettend. Komt door de eiwitten. Er zit geen vet in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ben ik aan de dunne kant maar wilde toch iets aan mijn buik doen en dat is dik gelukt zonder er een chagrijnig van te worden, eet overdag het volgende uit dit keuze menu, Haring
Makreel
Forel
Rolmops
Champignons
Lamsrack
Fruit
Zuurkool (rauw)
Radijsjes
Snoeptomaten
Augurk (pot)
Amsterdamse uien (pot)
Komkommer
Wortel
Paprika
Mais
Rode Kool (pot)
Kikkererwten (pot of blik)
Spinazie (pot)
Linzen (pot of blik)
Zwarte bonen (blik)
je krijgt dan voldoende vitamine en mineralen binnen, en nu komt het mooie ervan, tegen het einde van de dag voel je je net net een konijn van al dat snoepeten zodat je je in de avond mag belonen met hetgeen je lekker vind, voor mij was dat mijn biertjes en kommetje noten of chips, en geloof me dit is geen aap-verhaal ik was mijn buik in twee maanden helemaal kwijt. Heel veel succes allemaal met het resultaat dat je ermee haalt.