Wat kan je eten, er zonder calorieën dat toch vult?

ik hou heel erg in de gaten wat ik een maar heb best wel vaak een hongergevoel....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

als je water drink gaat vaak het honger gevoel weg Toegevoegd na 1 minuut: Water heeft naast tal van gezonde effecten op ons lichaam ook het voordeel dat het de maag tijdelijk vult. Hierdoor kun je het hongergevoel enigszins onderdrukken. En zoals iedereen weet bevat water geen calorieën.

Bronnen:
http://www.sport-en-dieet.nl/bekijk/artike...

eigenlijk heb je het dan over water. Je kan dingen met weinig calorien overwegen, zoals rijstewafels en groentes (komkommer, wortel) Toegevoegd na 1 minuut: Daarbij, bij de hoofdmaaltijd: Als eten eet met veel eiwitten & vezels krijg je door de eiwitten minder snel een honger gevoel. De vezels in het eten vullen sterk, en hebben weinig calorien.

Voor het hongergevoel kun je het beste eiwitten eten. Voor een gevuld gevoel is een appel heel goed. Maar vergeet niet dat overal calorieën in zitten. Eet vaker op een dag, dan heb je dat gevoel minder.

Appels vullen goed en je wordt er niet snel dik van.

Er schijnt een soort brood te bestaan dat uiteraard wel calorieën bevat, maar de verbranding van dat brood in je lichaam zou meer calorieën kosten dan er in het brood zelf zitten. Hoe het heet weet ik niet, wel dat het niet heel erg op brood lijkt, en dat ik het zelf echt niet lekker vond.

Uiteindelijk : niks. Als je veel moet afvallen namelijk, is het maar het handigst om ook een beetje af te leren dat je voortdurend iets moet eten of in je maag moet hebben. Natuurlijk kun je de hele tijd komkommers, stengels bleekselderij en wortels wegknagen, maar dan blijf je je lichaam vertellen dat het elke keer wat krijgt als het een beetje trek heeft in 'iets'. De calorieen zijn dan wel te verwaarlozen, maar het blijft een eet-moment. En hoeveel en hoe rigoreus je ook moet afvallen (en dat is maar zelden meer dan enkele kilo's per maand op doktersadvies !!) , er blijft altijd een bepaalde hoeveelheid die je moet blijven eten, en die moet normaliter voldoende zijn om geen of vrijwel geen hongergevoel te hebben, en zeker niet langdurig. Met 's morgens en 's middags twee boterhammen (bruine, volkoren, met niet al te vet beleg), een avondmaaltijd met veel groente, een normale hoeveelheid aardappelen en weinig (liefst mager) vlees, en 's morgens, 's middags en 's avonds een gezond maar vullend tussendoortje (fruit, zuivel, granen, dus geen halve worst ofzo) zul je vrijwel geen honger hebben (en nooit langer dan pakweg ene half uurtje tot het volgende eetmoment) en in een gezond, vol te houden tempo afvallen. Heb je meer lichaamsbeweging dan alleen computeren, dan mag daar best nog wat brood of een aardappel bijen rauwkost en groente mag er altijd onbeperkt tussendoor. Die maag moet namelijk ook krimpen, en het eet-centrumpje in je hoofd moet leren dat het niet elk moment voedertijd is. In het begin van elk dieet zul je daar een beetje last van hebben. Maar volstoppen, hetzij met gezonde kost, hetzij met ongezonde, is dus niet de oplossing, want dan krimpt je maag niet, en je blijft het hongerbeestje voeren. Effe doorbijten dus - maar niet op iets lekkers.

Er is geen eten zonder calorieën, maar wel met weinig. Wortels en komkommer zijn al genoemd. Ik zou eraan willen toevoegen: paprika, tomaat, radijs, tuinkers, champignons, aardbeien, rookvlees, biefstuk. Ik eet vaak 'n stuk paprika zo uit het vuistje inplaats van 'n appel die toch weer 60 cal. is. Pak 'n wortel, 'n tomaat of 'n stuk komkommer als je trek krijgt. Dat kan je dan een paar keer op een dag doen zonder dat het "fataal" is en je weer een rotgevoel krijgt omdat je weer gezondigd hebt.

Een hongergevoel hebben is slecht. Dit betekent dat door de honger je verbrandingsmotor stilgelegd wordt. Dit moet je voorkomen. Je moet juist flink verbranden door goed te eten, maar je moet wel de goede dingen eten. ' s Morgens ontbijt Om 10.00 uur een plak koek of een boterham Tussendemiddag twee boterhammen en rauwkost 's Middags om 15.00 uur roggebrood, of beker joghurt, of iets dergelijks. 's Avonds warme maaltijd (niet te zwaar) en het liefst je toetje een uur later eten. Probeer na 20.00 uur niets meer te eten, of nog een fruitje als je trek hebt.

Selderij is een van de weinige voedingsmiddelen die vullen maar een negatieve caloriebalans hebben, dus het eten van dit voedsel kost je calorieën...

Tomatensap is heel gezond bevat weinig calorieen en vult goed.

Neem een bakje kwark! Roer er 1 grote lepel honing door, een flinke scheut jus d'orange, en wat kaneel! Dit is heerlijk en het vult ontzettend. Komt door de eiwitten. Er zit geen vet in.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100