Ik heb in een rvs-pan de rijst aan laten branden. Is echt zwart en heb alles al geprobeerd.....soda, brillo, etc. Iemand nog een goeie tip??

Toegevoegd na 24 minuten:
Wat een lolbroeken hier zeg!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Pan dik insmeren met groene zeep.
Pan in een vuilniszak en een diep bord met water en een flinke scheut amoniak.
Zak dichtbinden en 24 uur laten staan.
Daarna redelijk makkelijk te reinigen.
Kan ook met ovens en andere aangebakken keukengerei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Is zeer lastig schoon te krijgen. Je moet steeds weer boenen met brillo of een ander staalsponsje. Maar ik kan je vertellen dat de pan er niet mooier op wordt. Al krijg je alles weg, de kans op aanbranden wordt er wel groter door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kook water met daar in soda laat het even goed doorkoken met een afwasborstel tijdens het koken door de pan roeren

Toegevoegd na 47 seconden:
nooit met staalborstel en brillo in een rvs pan dit beschadigt het rvs

Toegevoegd na 3 minuten:
even een aanvulling op het bovenste.
draai daarna het vuur op laag om het los te laten weken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zout water aan de kook brengen en dan 24 uur laten staan. Als dat niet werkt, vrees ik dat je op de grove middelen bent aangewezen:

Staalborstel & schuurzeep. Krijg je helaas wel krassen van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm water met vaatwasserblok er in, dit goed heet maken, dan af laten koelen en daarna bikken maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat antwoord had ik al gegeven voor ik jou antwoord gaf dus een +
Als alle bovenstaande tips niet werken dan is er maar één oplossing:
Je pakt de pan, zet hem in de auto en rijdt naar de vuilstort waar je oud ijzer kan inleveren.
Dit doe je en als je hiermee klaar bent rij je naar een winkelcentrum waar een (goede) kookwinkel zit. Hier ga je naar binnen en laat je voorlichten over een goede pan. Je maakt een keuze en betaald.
Thuis was je hem even af en je kunt hem gebruiken.
Voordat je weer rijst gaat koken suf je eerst even naar de site bij de bron en je zult zien dat deze nieuwe pan veel langer mee gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vul de aangebrande / aangekoekte pan met heet water, voeg daarbij een vaatwastablet even lekker laten weken en schoon is de pan.
of
Doe 3 eetlepels zout en 1 liter water in de pan. Breng dat aan de kook. Onder het koken laat het al wat los en de rest kun je er zo uit vegen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vul deze pan met gekookt water en dan een afwasmachine blokje erin doen laat het even trekken je zal zien dat ie schoon wordt. vul hem wel steeds met gekookt water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De betreffende pan in een andere pan met veel soda blijven UITKOKEN, af en toe met borstel poetsen, niet schuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schoonmaak azijn,daar krijg je het mee schoon,even laten weken en dan met brillo naboenen,succes