Hoe kan het dat ik de ene keer meer moet betalen voor een minder biologische kip, en de andere keer minder betaal voor meer?

Ik koop bij de jumbo welles een biologische stukje kipfilet en nu had ik een ’‘flink stuk’‘ voor bijna 6 euro, maar zo ligt er ook welles een aanzienlijk dunner stukje kipfilet in de zelfde verpakking maar dan voor 7 euro?

Is hier iets mis gegaan? of waar ligt het aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed naar het gewicht kijken, desnoods nawegen op de weegschaal bij het fruit en dan vragen hoe het zit bij de mensen in de winkel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of op de kiloprijs letten, die zal variëren (maar dat had je vast zelf ook al bedacht ;-) )
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag en aanbod...
Hoe schaarser de kip, hoe hoger de prijs
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik de vraag goed lees klopt dat niet mobie....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als JanLast gelijk heeft klopt dat natuurlijk wel maar ik neem aan dat de vraagsteller dat ook begrijpt?

Antwoorden (1)

Dat kan verschillende oorzaken hebben. De kippen komen misschien van een ander bedrijf dat meer rekent. De prijs van verse producten kan sowieso per dag verschillen omdat de inkoopprijs soms per dag verschilt.
En je hebt ook mensen die de etiketten omwisselen om zo minder te hoeven betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
Als het andere bedrjf meer rekent voor biologische kip, denk je dat Jumbo daar zou inkopen?
Supermarktketens hebben erg veel macht en kopen erg strak in. Die gaan nooit akkoord met 'dagprijzen' voor vlees: die hebben vaste prijzen per periode (maanden, kwartaal, half-jaar).
Wellicht heeft de vraagsteller toch niet elke keer hetzelfde product (scharrel, biologisch, vrije uitloop, maiskip, *, **, ** sterren). Het lijkt vaak erg op elkaar maar is toch anders.