Als je een citroen (of sinaasappel of een andere citrusvrucht) uitperst is het niet het citroensap dat vettig aanvoelt maar hetgeen uit de schil komt.
Dit goedje noemt men ook wel eens een etherische olie en is zeer aromatisch. Dat is ook de reden dat men soms zeste van.... gebruikt in gerechten omdat je op die manier deze olie in je gerecht krijgt en alzo ook de smaak van..... zult accentueren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Welke woorden moet ik lezen op de plek(ken) van de puntjes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch even oppassen met het gebruik van de schil. Er zijn citrusvruchten die flink wat giftige sproeistoffen op hun schil hebben zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor Antoni: alle citrusvruchten.
En wat zijn citrusvruchten? Sinaasappelen, citroenen, mandarijntjes, clementines, pompemoes enzovoort Voor Fader: de vruchten goed wassen voor je ze gebruikt lost veel op.
Plus: tegenwoordig is het sproeistofgehalte veel lager dan pak weg een tiental jaren geleden, tevens wordt het fruit getest en moet het voldoen aan de Europese richtlijnen hieromtrent.