Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is de Nederlandse consument niet bereid om meer te betalen voor zuivel/vlees van eigen boden?

Feit is dat de Nederlandse consument eerder het budget merk melk/vlees kiest. Meestal is dat import melk/vlees.
Bij import melk/vlees weten we meestal niet precies wat er mee gebeurt is.
In veel landen waar het eten vandaan komt worden (in nederland) verboden geneesmiddelen gebruikt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
716
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niet waar, het vlees dat hier in de supermarkt ligt is over het algemeen Nederlands product. Hetzelfde geldt voor de melk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De nederlands consument is zekeer bereid meer te betalen voor melk en vlees van eigen bodem. Dat is door onderzoek bewezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (6)

waarom zou je meer geld uitgeven als het elders goedkoper is.
voordat het op de markt komt wordt het wel getest
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom denk je uberhaupt dat er in nederland vooral spul geimporteerd wordt?

- Nederland is een van de belangrijkste zuivel producenten in de wereld
- Het meeste rundvlees in Nederland is van nederlandse bodem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel: Je kunt je centjes maar 1x uitgeven en het leven is voor de meeste mensen al duur genoeg! :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan natuurlijk niet zien wat jij iedere maand kan uitgeven, maar als je iets lekkers kunt kopen dat een stuk goedkoper is dan een nederlands product, heb jij dan problemen met je nationalistische gevoel?
Een ieder wil toch zo voordelig mogelijk zijn boodschappen doen. Daarnaast denk ik niet dat de kwaliteit veel zal verschillen.
Ook al kan ik het me misschien permiteren, geef mij dat goedkopere uit een ander land maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We gaan naar een wereldmarkt, dan moet je niet als consumenten protectionistische maatregelen gaan houden.

Als de producten daar gemaakt worden waar de omstandigheden het gunstigst zijn, zijn de kosten het laagst. Het is beter het import-voedsel goed te keuren en zo landen te stimuleren zuiverder producten te leveren.

Landen gaan alleen zuiverder producten leveren als er aan te verdienen valt. Export dus.

In het begin zullen de kosten vooral laag zijn door lage lonen, maar als de vraag naar die producten stijgt moeten ze meer produceren. Dat maakt dat de vraag naar arbeiders stijgt en daardoor stijgen de lonen.

Kortom om te zorgen dat het over de hele wereld beter wordt moeten we geen protectionistisch beleid voeren, wel moeten we proberen de kwaliteitsstandaard hoog te houden.

Er spelen natuurlijk meer factoren een rol, maar dit is de theorie in een notendop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de nederlandse consument het liefst zo min mogelijk wil betalen voor de zuivel/vlees,maar dat geld voor alle produkten,uitzonderingen daargelaten natuurlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding