Wat kan ik doen met de overgebleven chocoladeletters van sinterklaas? Iemand lekkere recepten?

Kan je er (warme) chocolademelk van maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Dit is wat ik gedaan heb met mijn overgebleven chocoladeletters. Zelfgemaakte pindarotsjes. Koop ongezouten pinda's en roer die door de gesmolten chocolade. In hoopjes op een bakpapier leggen en hard laten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fantastisch, de pindarotsjes liggen nu al te drogen!! Ben ik meteen ook verlost van mijn ongezouten pinda's!

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak er een overheerlijk nagerecht van, zie link...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verwarm de chocolade letters in een pannetje en doop er halve peren in. Doe er een beetje nestcafe oploskoffie overheen en je heb een heerlijk toetje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er warme chocolademelk van maken.

Recept:
Benodigdheden:
- 1 reep pure chocolade van 20 of 25 gram
- 2 dl. melk

Bereiding:
Breek de chocolade in stukjes en doe de stukjes in een grote (melk)beker. Schenk de melk op de chocolade. Zet de beker in de magnetron en verhit de melk: 1 ½ minuut op de hoogste stand (700 Watt). Roer de chocolademelk goed door en verhit de melk opnieuw: 1 minuut op de hoogste stand (700 Watt). Roer de chocolademelk nog één keer door en drink hem zo warm mogelijk.

Als je geen magnetron hebt kun je de chocolade ook au bain-marie (= bakje in een pannetje heet water) laten smelten. Daarna melk koken. De gesmolten chocolade en de melk in een beker doen en daarna goed doorroeren.

Ook geef ik je een link met 562 chocoladereep recepten.
I.p.v repen kun je ook chocoladeletters gebruiken.
Tussen al deze recepten zit vast wel een recept dat je lekker vindt.
Zie voor de recepten: http://www.smulweb.nl/zoeken/?query=chocolade%20reep&type-recepten=recept
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er heel eenvoudig chocolade croissants van maken of een chocoladecake!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt het smelten en dan weer tot een/meerdere chocolade stukjes. dat is wel lekker!