Waarom zijn bedrijven zo happig op kwalificaties zoals een restaurant met Michelin sterren of beoordeeld is door Gault Millau?

Ik moet weten waarom bedrijven zo happig zijn op kwalificaties van een bedrijf zoals een restaurant met een michelin ster, wat heeft het voor voordelen e.d. en waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Indien je een kwalificatie hebt gekregen die tot de verbeelding spreekt van consumenten, is het een soort van reclame voor jouw bedrijf. Het zet je op de kaart als "de beste op dat gebied" en lokt zodoende klanten. Het is dus pure marktwerking en aantrekken van klanten. Toegevoegd na 8 minuten: Je moet ontzettend veel investeren in vakmanschap, goede ingrediënten en hoog gekwalificeerd personeel, wil je uiteindelijk '1 Michelin Ster' verdienen, laat staan meerdere! Is echt niet eenvoudig en heb je ze eenmaal toegekend gekregen , dan mag je je een ' ster restaurant noemen met 1 sterkok, die hiermee ook heeft bewezen hoog gekwalificeerd te zijn in zijn/haar metier. Het zal een opstap zijn naar meer salaris en waardering. Ook zal het normaal zijn, dat het restaurant de prijzen zal verhogen omdat dat nu eenmaal inherent is aan een ster status. De mensen betalen er graag voor. Het is pure status om 'alleen in sterrenrestaurants' te eten en getuigt voor de buitenwacht niet alleen van goede smaak, maar vooral ook van een goed gevulde beurs!

Het is gratis reclame voor je bedrijf, je kunt je prijzen aanpassen en trekt belangrijke personen aan. Je wordt bekend om je kwaliteit. Positieve aandacht doet iedereen goed, dus ook een topkok.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100