Quo vadis? is Latijn en betekent Waar gaat gij heen? of Waar ga je naartoe?.

Volgens de overlevering trachtte de apostel Petrus tijdens de christenvervolgingen door keizer Nero de stad Rome te ontvluchten. Buiten de stad kwam hij Jezus tegen, die de vraag "Quo vadis, Domine?" beantwoordde met "Naar Rome, om jouw taak over te nemen."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
naar de kl*te
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als aanvulling is vooral het boek een bestseller geweest van Sienkwics en de hollywood bombastische kleurverfiming van Leroy in de jaren 50. Het boek is in bijna alle gangbare talen vertaald. het verhaal is idd over Nero, de eerste christenen en fictie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Scania Vabis

Volgens Freek de Jonge