Hoe krijg je een (paar) ijsblokje(s) uit de vorm?

Als ik maar 1 ijsblokje nodig heb. Of wanneer ik mijn ijsblokjesvorm gebruik voor andere doeleinden (zie: http://www.lekkerensimpel.com/2013/05/01/5-handige-tips-met-een-ijsblokjesvorm/), en dan maar 1 blokje af en toe eruit wil halen. Hoe doe ik dat zonder dat alle ijsblokjes eruit komen vallen? (bij een harde kunststof vorm)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

Je kunt ze er ook allemaal uit halen en de rest die je niet nodig hebt in een diepvrieszakje of bakje doen.
Zo hoef je niet elke keer te klungelen om er eentje uit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het probleem is dat ze vaak aan elkaar vriezen als je ze in een plastic zakje steekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet ze dan ook direct in het zakje doen en gelijk weer terug de vriezer in en mocht het een beetje aan elkaar vriezen,dan hoef je er alleen maar even een tikje op te geven zodat ze weer los zijn en je er eentje uit kunt halen.
Ik denk dat je hierna probleemloos wel een blokje eruit kan halen zonder dat het aan elkaar zit.

Andere antwoorden (2)

Giet een klein beetje heet water over de blokjes die je nodig hebt. De randen van het ijsblokje zullen smelten en het blokje valt er zo uit.
Zorg ervoor wanneer je de ijsblokjes maakt, dat de ijsblokjes niet aan elkaar gaan vriezen. Dus doe iets minder water/ander product in je vorm. Denk er aan dat kou zorgt dat water uitzet, dus het komt nog wat hoger dan dat je de vorm vult.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon even een paar tikjes geven met je mal op een hard voorwerp. Je blokjes komen dan los. Als je mal van kunststof is, langs onder een blokje naar omhoog duwen. Snel de rest weer in de vriezer omdat er anders te veel waterdamp zich gaat vastzetten (bevriezen).
Succes.