Hoe krijgen ze de vlekken in de Paula-toetjes?

Vraagje van de kids... ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hebben ze speciale koeien voor :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, helaas zijn ze net te oud voor die uitleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de kinderen... Jaja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar... dat doet Paula de koe toch allemaal? http://www.youtube.com/watch?v=isjIzcdEPnA

Het beste antwoord

Door de donkere 'klodders' in de lichte vla te doen en niet te roeren.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik denk dat ze in de fabriek eerst de blanke vla in de bekertjes vullen, dit gaat natuurlijk met velen tegelijk op de lopende band en dan worden ze met een soort spuitpijpje in verschillende hoogte die in de lichte vla zakt even in gespoten. Doordat beide vla`s reletief stijf zijn, zakt het niet en blijft als kloddertje achter.

Toegevoegd na 19 minuten:
reletief moet natuurlijk relatief zijn.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door de aanwezigheid van veel zetmeel gedraagt vla zich als een visco-elastische vloeistof: kleine bewegingen leiden niet tot stromingen in de vla. Om het laatste beetje vla uit een pak te laten stromen, moet je het hard en snel schudden. Bij langzame bewegingen blijft de substantie steken. Het mengen van twee vlasoorten in één pak wordt verder bemoeilijkt, doordat hun dichtheid gelijk is. Zou één van de vla's zwaarder zijn, dan zou deze onder de lichte vla kruipen en zou bij het uitschenken geen sprake meer zijn van een tweekleurige stroom. Tijdens het transport kan het pak bovendien niet gemakkelijk gaan klotsen: het is nagenoeg geheel gevuld. In een halfgevuld pak zouden de vla's sneller mengen.