Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb hier kaneelsuiker van Van Gilse, die ruim over datum is. Is deze desondanks nog te gebruiken?

Dacht dat dit voor suikers niet zo geldde...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Aan deze suiker is kaneel toegevoegd. Kaneel is net zoals andere specerijen jarenlang houdbaar. Onder invloed van warmte en licht kan wel de smaak en geur verminderen. De kaneel kan ook vocht aantrekken. Om die redenen zal de fabrikant een ten minste houdbaarheidsdatum hebben genoemd.

Voor kristalsuiker schrijft de fabrikant: Omdat kristalsuiker geen toevoegingen kent, is het onbeperkt houdbaar. Bruikbaar blijft het ook onbeperkt, zolang u het op een droge plaats bewaart.

Bij twijfel over de houdbaarheid van een product raadt het Voedingscentrum aan om je zintuigen te gebruiken. Als een product nog goed oogt, ruikt en smaakt, dan is het nog eetbaar.

Als de smaak van de kaneelsuiker verder goed is kan je het gewoon gebruiken. Het is wel mogelijk dat de kaneel geur en smaak wat minder sterk is geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank!

Andere antwoorden (1)

ik denk dat het nog wel kan, maar als het raar ruikt, proeft of eruitziet natuurlijk niet.
Dit vond ik op een forum:
[quote]ach, er staan ook houdbaarheidsdata op suiker, azijn en zout. Dat zíjn conserveringsmiddelen...[/quote]
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding