Met welke formule kan je zelf berekenen hoeveel punten een voedingsmiddel is?(weight watchers ,niet de pro formulle maar de vorige versie)

Ik heb alles liggen van ww van jaren terug behalve een calculator.Gezien in het boekje niet al de ingridienten staan die je kan kopen vraag ik me af hoe ik dat zelf kan berekenen,gezien die oude calculators niet meer te koop zijn....

10 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zover ik weet zijn 40 punten 1000 calorieën, dus per punt 25 calorieën. Vervolgens kun je op de verpakking, via een app of online gaan zoeken hoeveel calorieën jouw product of ingrediënt is.
Hoop voor je dat dit hetzelfde dieet is, anders heb je niks aan mijn antwoord ;-)
Ritsuka
10 jaar geleden
dat is het 'leuke' aan weight watchers, elke 2 jaar of zo gooien ze alles om, en ben je verplicht de nieuwe boekjes en dergelijke te kopen om nog mee te kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom kun je gewoon beter zelf calorien gaan tellen, niks extras voor nodig en dat heeft toch het beste effect voor afvallen.

Het beste antwoord

Bij het Flexipoints-systeem was de formule: (kcal/60)+(vet/9)=points.

Op de verpakking van een product staat meestal de voedingswaarde per 100 gram. Als er bijvoorbeeld per 100 gram 240 kcal en 18 gram vet in zit, dan is het dus (240/60)+(18/9)= 6 points per 100 gram.
bamibal