Kan je met kokosbrood nog iets anders doen dan het op je brood leggen?

Bijvoorbeeld in de yoghurt brokkelen of fijnmaken en in een taart verwerken? Ik heb geen idee of dat wel smaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
8.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het altijd proberen toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zo op eten

Het beste antwoord

Ik snipper het zelf soms door Indische bijgerechten (wok , sauzen of stoofpotjes ,) met name als ze aan de hete kant zijn uitgevallen. Ik heb (volgens velen) nogal een royale hand waar het sambal en andere heetmakers betreft. Omdat kokosbrood mierzoet is, heft dit meteen de scherpte op. Bovendien combineert kokos zich voortreffelijk bij zo'n beetje alle Indische gerechten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

wij gebruiken het al jaren om er figuur taarten mee te maken.
je gebruikt als bodem cake of over de lengte gesneden ontbijkkoek aan elkaar geplakt met boter. deze snij je in de vorm van nijntje, cars poohbeer of welk ander vorm van voorkeur.
met de verschillende kleurplakken kokosbrood beleg je deze met daarboven op eventuele extra versiersels.
geeft al jaren bewondering op kinderfeestjes en geschikt voor de meeste allergieen onder kinderen.
denk creatief en probeer het anders eerst eens om er handigheid in te krijgen.

eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er heerlijke sandwiches mee maken.
Rooster 4 witte- 4 bruine- en 4 donkerbruine boterhammen, niet te lang, ze moeten alleen wat knapperig worden.
Halveer 2 bananen , snijd elke helft in de lengte in 4 plakken. Besmeer de bruine-en donkerbruine boterhammen met boter. Bedek de donkerbruine boterhammen met plakjes aardbei en bedruppel deze met honing. Beleg de bruine boterhammen met kokosbrood en de bananenplakken. Leg deze op de donkere boterhammen. Leg nu de witte boterhammen er bovenop.
Snijd de sandwich nu schuin door in een driehoek dus en prik hier een prikker met een aardbei erop door.

Pannenkoekentaart met kokosbrood;
Roer door 250 gr. mascarpone, 3 eetl aardbeienjam. Snijd 250g. aardbeien in plakjes. Leg 2 kant en klare pannenkoekjes op een werkvlak, smeer er aardbeienjam op en beleg met plakjes aardbei. Neem nu 2 pannenkoekjes, besmeer met aardbeienjam en beleg met kokosbrood. Neem nu 3 pannenkoekjes, besmeer met jam en mascarpone. Maak een stapel vd pannenkoekjes, begin met de pannenkoek kokosbrood, dan de koek met mascarpone,daarna de koek met aardbeien. Leg op de 7e pannenkoek een naturel pannenkoek.

Voor kindertaart versieren met spekjes/snoepjes. Als dessert in punten snijden met aardbeitjes erop.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook lekker; kokoschocola.
Smelt de chocolade zoals je gewend bent en kneed van kokosbrood truffelgrote balletjes. Doop die in de gesmolten chocola en laat dit hard worden. Het resultaat zijn chocoladebolletjes met een heerlijke zoete vulling.
amc
13 jaar geleden
Gebruik het in een tropische zoete salade met (verse) ananas, hmm!