Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is eten na gasvrijlating te eten ?

Ik was in de kruidvat en het rook er enorm hard naar gas , en ik heb een snoepzak daar dan gekocht en ik heb er een paar van gegeten maar ze hebben een rare smaak naar gas, kan ik ze nog eten of niet ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
627

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De lucht van gas wordt veroorzaakt door geurstoffen (mercaptanen meen ik) die graag binden aan het oppervlak van het snoepje. Het reukorgaan is erg gevoelig dus een paar moleculen die zich weer losmaken bederven de smaak. De hoeveelheden zijn echter zo laag dat het de snoepjes niet giftig maakt. In principe kun je gewoon weer terug naar het kruidvat met je aankoop en klacht, omdat de snoepjes niet te eten zijn (ondeugdelijke waar mag niet zomaar verkocht worden).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als die zak afgesloten is geweest, zal er geen gas bij zijn gekomen. Als er wel gas bij is gekomen is het allang vervluchtigd, dus weg. Ik vermoed dat jij nu meer proeft dan er werkelijk is en er niets aan de hand is. Je kunt ze wel eten zonder gevaar voor je gezondheid. maar als je ze echt niet lekker meer vindt, gewoon weggooien.
Laat ze anders eens proeven door iemand die niets van het gas weet, en kijk hoe die reageert.
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding