Sportdrank goed voor 6 jarige?

Is sportdrank wel gezond voor een 6 jarige jongen die gewoon thuis in de zetel zit? Volgens mij kan het geen kwaad maar hij drinkt enorm snel en klaagt dan over maagkrampen. De krampen zullen waarschijnlijk wel door het snelle drinken gaan. Maar nu to the point:

De vraag geld dus: Kan een flesje sportdrank (Aquarius red peach) kwaad voor een 6 jarige jongen die op dit moment niet aan het sporten is.

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, zeker is dat spul NIET goed voor een 6-jarige. Trouwens, echt goed is het voor niemand. Maar een kind van 6 hoort dit spul niet te drinken. Dit zit er in: Water; sacharose; voedingszuur: citroenzuur (E330); wortel- en zwarte bessenconcentraat; natuurlijke aroma’s; natriumchloride; zuurteregelaars: natriumcitraat (E331), kaliumfosfaat (E340) en calciumfosfaat (E341); stabiliseermiddelen: arabische gom (E414) en glycerol-esters van houthars (E445); vitamines B3, E, B6, H, B12; kleurstof: allurarood AC Bovendien bevat zo'n flesje maar liefst ruim 30 Kcal. En die bestaan voor een groot deel uit bijna 20 gram suiker, dat is 4 klonten suiker. Toegevoegd na 6 uur: http://www.cocacolanederland.nl/Aquarius/Red_Peach.aspx Toegevoegd na 6 uur: Klopt dat die calorien niet kloppen, ik gaf 30 Kcal. Dat is voor 100ml. Een flesje is 250 ml. en volgens hun eigen opgave is dat 77 Kcal. Dat is voor een kind van 6 echt veel te veel voor iets te drinken.

Nee, dat kan geen kwaad, in aquarius zit geen caffeine. Máár, er zit wel veel suiker en dergelijke in, dus het is niet erg gezond. De maagkrampen zijn denk ik een maagzuuraanval, dat heb ik zelf ook door die drankjes. Ik zou hem gewoon limonade of fruitsap geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100