Omdat het sporen van het element Ferrum (Fe=ijzer) bevat.
jc54
10 jaar geleden
Omdat het om hetzelfde materiaal gaat, uiteraard in zeer kleine hoeveelheden.

Hetzelfde geldt voor nikkel.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4 gram.. dat wordt een kleine knikker, maar niet eens super klein.
http://www.irondisorders.org/how-much-iron-is-in-the-body
Omdat dat echt daadwerkelijk ijzer is. Hetzelfde spul als waar je een spijker van maakt.

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2009/afleveringen/15-10-2009
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Correct. Wel in een andere ionisatietoestand.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, zit er geen echt "ijzer" zoals wij het kennen uit het dagelijks leven in voedsel. Het zijn slechts ijzerionen, Fe2+ en Fe3+, die in voedsel zitten. Het zijn echter wel het soort atomen waar "normaal" ijzer uit bestaat. Dit is ook de reden dat er een tijd geleden zo'n controverse ontstond rond Kellogg's Special K ontbijtgranen. Daar bleek namelijk echt metallisch ijzer (dus niet de ijzerionen) in te zitten, waar het menselijk lichaam helemaal niets mee kan. Waarschijnlijk hadden ze dit gedaan zodat Kellogg's hun Special K kon marketen als hebbende "veel ijzer".