Welke smaak heeft zevenblad?

Het ruikt nergens naar...
Kan ik het ook invriezen (zoals selderieblaadjes)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Het smaakt naar spinazie met wat gember, een zeer uitgesproken smaak dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan ze drogen in de oven/magnetron en klaar gemaakt als spinazie
dus blancheren of gewokt en afgekoeld kan je ze invriezen
Sommige mensen vinden de kruidige smaak van de wat oudere bladeren juist lekker.
Zevenblad smaakt apart pittig, aromatisch en een beetje als paardenbloem maar dan
minder scherp bijna zoals zuring maar dan minder citroenerig.
Jonge bladeren smaken een beetje naar peterselie zijn lekker door salades.
Bereid de bladeren als spinazie, maar de jonge bladen kunnen ook goed in een salade,
soep of bouillon.
Gedroogd smaakt het ook naar peterselie
je moet wel aan de smaak wennen