Waar kan je goedkoop sushi kopen?

Ik heb nog nooit sushi gegeten maar ik wil het heel erg graag proeven, nou vraag ik me af waar je in een winkel kant- en klare sushi kan kopen? C1000 ? AH?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Als je vis lust, lust je ook sushi. Zo simpel is het. De lekkerste sushi tenten vindt je in Amsterdam vind ik. Maar er zijn genoeg andere sushi restaurants.

Groetje Anoniem321

P.s. Sushi restaurant Sumo in Amsterdam (tegenover Pathé de munt) kun je heerlijke sushi eten. Je kunt ronde's doen, dus stel je voor je vindt het niet lekker, dan ben je snel klaar ;-) (Vijzelstraat 26 Amsterdam)

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je dit nou doet als avond eten heb je ook nog ff een leuk dagje Amsterdam!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij Jumbo in Breda maken ze verse voor 75 cent/stuk. Geen idee of ze lekker zijn, ik hou niet van vis, en als je verder weg woont is een sushirestaurant in de buurt toch goedkoper
anneliez
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
die jumbo is echt supergroot, daar wordt ook gekookt in de winkel.
Geen idee hoe het met dat soort producten in andere filialen is
De Albert Heijn heeft ze in het koelschap liggen, verschillende groottes en prijsklasses.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar ik raad je aan om naar een restaurant te gaan.
Laats bij Kota Radja geweest, een aanrader: http://www.kotaradjazwolle.nl/

Je kunt allerlei aziatische gerechten bestellen, sushi, maar ook allerlei andere dingen.
Dus je kunt het bestellen om te proberen, maar als je het niet zo lekker vind is er genoeg andere keuze.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Helemaal kant en klaar in het koelschap.
En ze hebben verderop in het wereldgerechtenschap ook alles liggen om het zelf te maken.
Jo shusi van de c1000

Zie de tros radar test.
De Test
De eerste sushi die we testen, de diepvriesvariant van de C1000, valt bij onze experts in goede aarde. Yoko vertelt zelfs dat hij dicht bij verse sushi komt. Onze andere experts zijn iets minder enthousiast maar ze vinden hem wel oké. De rijst is niet te hard en de vis ziet er goed uit. Als je honger hebt is deze goed te eten is het algemene besluit. Een redelijk goed begin dus.
Ook de tweede sushi set, de verse van de Albert Heijn, valt op het eerste zicht in goede aarde. Bij het proeven loopt het echter mis. Volgens Rie is de gebruikte tonijn afkomstig uit blik en dat vindt ze maar niets. Alle experts vinden de set er goedkoop uitzien. Laat dit nu net de duurste sushi uit de test zijn.Ook de rijst vinden ze niet lekker.
Over de derde sushi, de diepvries van de Albert Heijn, is ons testpanel unaniem, hij is niet te eten. De sushi-set ziet er plastic uit en de kwaliteit van de vis is beneden alle peil. Rie weigert hem te proeven, ze is bang ziek te worden.
We laten snel de vierde sushi set aanrukken voordat ons testpanel er vandoor gaat. De verse sushi van Jumbo is aan de beurt. Iedereen is het erover eens dat hij er mooi uit ziet. Maar het oogt mooier dan het smaakt vertelt Taji, de rijst is te hard en te droog. Het zag er smakelijk uit, maar de inferieure ingrediënten verpesten het geheel.
Tijd voor de laatste sushi, de diepvries van Jumbo. Ook hier is ons testpanel het onmiddellijk eens; het ziet er niet lekker uit. Maar na het proeven draaien ze een beetje bij. De rijst is opnieuw niet lekker maar de vis deze keer wel, gelukkig.
De uitslag
Josushi 6,1
Jumbo Verse 3,9
Albert Heijn, verse 3,8
Jumbo Diepvries 3,7
Pure Asia 1,3
In het algemeen slaagt de supermarkt sushi niet voor onze paneltest. Onze experts zijn bedroefd dat wij dit ‘sushi’ noemen. Wat opvalt is dat een diepvries sushi beter in de smaak valt dan de verse varianten. De fabrikanten kunnen nog veel leren besluit het panel.