wat is de gezondste snack in de snackbar?

Ik ben aan het afvallen. Maar bij ons thuis wordt een keer per week friet van de snackbar gegeten.
Maar welke snack is dan het gezondste?

Toegevoegd na 49 minuten:
Bij onze snackbar hebben ze ook een broodje hamburger van de bakplaat met gebakken uien, als ik die pak en dan alleen ketchup (geen mayo) zou dat dan misschien een betere oplossing zijn? of toch niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
90.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vriend is ook dol op snackbar, en ik eet het gewoon niet. Dus als hij iets gaat halen, dan maak ik iets voor mezelf.
Je hoeft er dus niet aan mee te eten! Het is je eigen keuze :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je er voor kiezen om helemaal niet mee te eten. Voor het geld dat je nu kwijt bent bij de snackbar, kun je ook bv bij de supermarkt bv een blikje maaltijdsoep halen.
Dan eet jij een gezonde kop erwtensoep, of tomaten/groentensoep met een boterham, en de rest van de familie snackt. Ik vind een vietnamese loempia of een kipnugget geen maaltijd, bovendien heb je dan na een uur weer honger.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je toch een keer in de week zondigt door vet te eten zou ik zeggen, eet wat je wil. Ik ben
Nu ben ik 16.5 kg afgevallen en eet 1 keer in de week grote friet met goulash en mayonaise, frikandel speciaal en kroket. Heerlijk. Weet je dat het niets uitmaakt in mijn gewicht. Groet Boy

Het beste antwoord

Snacks met de meeste calorieën per portie
1.Patates frites met mayonaise 570 kcal
2.Cheeseburger 400 kcal
3.Berenhap 320 kcal

Snacks met de minste calorieën per portie
1.Vlammetjes 120 kcal
2.Vietnamese loempia 120 kcal
3.3 Bitterballen 140 kcal

Snacks met het meeste (verzadigd) vet per portie
1.Patates frites met mayonaise 35 gram vet
2.Berenhap 27 gram vet
3.Cheeseburger 18 gram vet

Snacks met het minste (verzadigd) vet per portie
1.Vietnamese loempia 6 gram vet
2.Vlammetjes/bitterballen/hotdog 8 gram vet
3.Kroket 9 gram vet

Tabelletje

Kcal en vet in snacks van de snackbar

Snack - Energie (kcal) - Totaal vet (g) - Verzadigd vet (g)

Vlammetjes 3 stuks - 120 - 8 - 3
Vietnamese loempia stuk 120 - 6 - 1
Bitterbal gefrituurd 3 stuks 140 - 8 - 3
Kroket stuk 150 - 9 - 4
Frikadel stuk 170 - 13 - 4
Hotdog stuk 190 - 8 - 3
Bamibal stuk 230 - 12 - 6
Hamburger op broodje & ui stuk 230 - 8 - 3
Nasibal stuk 250 - 14 - 7
Loempia stuk 260 - 12 - 2
Berenhap berenklauw stuk 320 - 27 - 11
Cheeseburger stuk 400 - 18 - 9
Patates frites bakje 460 - 23 - 9
Patates frites met mayonaise bakje 570 - 35 - 10

Bij een bezoek aan de snackbar loont het dus de moeite kritisch te kijken wat je er bestelt. Ga je voor het ‘”minst slechte” kies dan een vietnamese loempia, wat bitterballen of een kroket. Deze bevatten relatief weinig calorieen en minder vet dan bijvoorbeeld een frikadel of berenhap. Het ouderwetse patatje mét scoort helaas het minst, op zowel aantal calorieen als vet: neem je er ook nog eens een klodder mayonaise bij dan kom je al snel uit op een kleine 600 kcal en krijg je al snel 35 gram vet binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Een 'gezonde' snack uit de snackbar bestaat niet. Iets wat er een beetje in de buurt komt is een bakje salade, maar dan wel zonder saus he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je aan het afvallen bent, zou je eigenlijk de wekelijkse gang naar de snackbar achterwege moeten laten. Weersta de verleiding. Maak er om te beginnen een keer in de twee weken van, en dan verder afbouwen. De snackbar is voor iedereen ongezond. Ook je huisgenoten zullen je uiteindelijk dankbaar zijn. Succes!
Ik zou dan een broodje gezond nemen zonder de sausjes die ze er nog even overheen doen voor het broodje dicht geklapt wordt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snacks uit de friettent zijn niet echt gezond. In ieder geval al gefrituurd. Wel heel erg lekker allemaal!
Het minst vet en ongezond? Eén kipnugget?

Als het hele gezin friet of iets eet, dan hoef jij toch niet het minst slechte uit de friettent te bestellen? Maak gewoon een bakje fruit. Of een lekkere slamix. Of iets anders makkelijks en gezond.

Het gezin weet dat je aan het afvallen bent dus niemand zal er raar van opkijken. Als je een keer mee-eet kost het je misschien weer een dag om het eraf te krijgen.

Toegevoegd na 1 uur:
na je toevoeging: Gewoon niks lijkt me toch het beste Anita, alhoewel je het natuurlijk zelf mag weten. Er zitten namelijk ook zo weinig voedingsstoffen in, dus je hebt al snel daarna weer trek in iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal zit ik juist heel erg vol als ik friet gegeten heb, en hoeft ik dus ook de rest van de avond niets meer.
Ik eet er natuurlijk wel een salade bij. Maar een keer in de week naar de snackbar is niet verkeer als je oplet wat je doet (ben er jaren geleden ook kilo's mee afgevallen). maar wilde gewoon weten wat dan in de mogelijkheden die je daar hebt de beste keuze zou zijn.
Broodje tartaar met uitjes
Broodje kaas
Broodje ei
Broodje gezond
Broodje warm vlees (zonder saus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegenwoordig hebben snackbars vaak ook vegetarische snacks, als de snackbar netjes frituurt in zonnebloemolie, zullen dit de gezondste zijn (geen vet) bijvoorbeeld een groenteburger. (los dus) of een vegetarische schijf.

1 x per week trouwens iets "ongezonds" is helemaal niet erg hoor.
13 jaar geleden
Broodje Gezond natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een portie dikgesneden friet zonder mayo
en weinig zout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gaan voor friet met ketchup. En dan rauwkost, een lekkere salade of wortels en doperwten erbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ketchup is calorie arm maar het bevat weer erg veel zout dus dan maar een friet zonder.
Ik zou kiezen voor een halve kip (niet uit de frituur)en daar een groot deel niet van op eten met een paar frietjes met ketchup en er lekker water met bubbeltjes bij drinken dus geen frisdrank of melk.Dan zit je wat afvalen wel op een aardige maaltijd,en heb je toch lekker gesnackt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eten uit de snackbar kan om een aantal redenen slechte voeding zijn. Goed gefrituurd valt het vetgehalte meestal wel mee maar een aantal cafetaria's gebruikt nog van die harde blokken frituurvet met transvetten. Dat vet moet je gewoon niet willen eten. Een erg hoog gehalte aan verse groente is er meestal ook niet te krijgen maar wat meestal over het hoofd gezien wordt is de overvloed aan geraffineerde koolhydraten van snackbarvoedsel. Als er al geen gebruik gemaakt wordt van paneermeel dan bevat de ragout van de kroketten en de bitterballen nogal wat wit meel en vlak het zetmeelgehalte van aardappelen, waarvan patat wordt gebakken niet uit. Tomatenketchup bevat erg veel suiker.

Het beste kun je volgens mij zorgen dat je een zakje gemengde sla in huis is dat je zelf naar wens kunt klaarmaken. Een simpele vinaigrette van citroensap, wat olijfolie, verse of gedroogde tuinkruiden, een beetje mosterd, wat knoflook en een tomaatje erdoor is heerlijk. Bij de snackbar bestel je een gehaktballetje of een kaassoufflé en als je er echt niet buiten kunt biets je een paar frietjes bij een van je tafelgenoten. Daar krijg je weliswaar een beetje vet mee naar binnen maar dat heb je gewoon nodig. De kans is groot dat jij zo met veel minder calorieën een veel voldaner gevoel hebt dan de rest van het gezelschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein plusje ;-) Want als je wilt afvallen kan je beter ook geen gehaktbal en al helemaal geen kaassouffle eten. Voor de rest van je antwoors een dikke plus :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, Heidi. Als je wilt afvallen moet je ervoor zorgen dat je totale intake aan calorieën kleiner is dan je totale verbranding. Beperk je je tot de rauwkost dan schiet je door naar een crashdieet. Ik schat dat je met een gehaktballetje of een kaassoufflé en die sla niet meer dan 500 kcal binnenkrijgt. Doe je dat driemaal per dag dan zit je nog ruimschoots onder minimaal 2100 kcal die je minimaal nodig hebt om je gewicht te handhaven. Daarnaast kun je beter af en toe wat eiwitrijke dingen eten voor een verzadigd gevoel. Daar voor kom je veel beter mee dat je binnen een uur snaaineigingen krijgt dan met light liflafjes.
Waarschijnlijk bedoel je..de minst slechte snack..

Maar alle snacks zijn ongezond en allemaal zijn het de zogeheten´dikmakers´.

Als je dat toch iets uit de snackbar wilt hebben, zou ik zeggen..neem simpel een hardgekookt ei..Daar zit in elk geval helemaal niets van vet in.

Al het overige daar..is allemaal vette rotzooi..waar je zeker niet van afvalt..Ook hamburgers zijn vreselijk vet..en dus slecht voor je..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ei zit vol chloresterol man.
Eum, waarom ga je naar de snackbar als je aan het afvallen bent?
Dat is een beetje tegenstrijdig vind je niet?

Maar als je toch persee wil gaan kan je denk ik het beste kiezen voor een loempia, die vullen bes goed en je doet er geen dik makende sauzen op, zoals je op andere snacks doet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan geen gezonde snacks. Je kunt hooguit zoeken naar de minst ongezonde.

Je kunt natuurlijk OOK gewoon besluiten om niet meer mee te doen met het friet eten en gewoon wat anders te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kroket bevat het minste aan calorien
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Broodje tomaat