Kunnen wij oude slappe chips opbakken zodat ze weer knapperig worden?

In de kast liggen opengemaakte zakken chips die oud en nogal zacht zijn en of die nog lekkerder te maken zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

nee, dat kan niet, net zo min je oud brood opnieuw kan bakken omdat het "hard" is geworden.

Voedsel vergaat nou eenmaal. Het probleem met gebakken / gefrituurde chips is dat als je besluit het opnieuw te bakken dan zal het volgende gebeuren:

- de chips verbrand en of valt uit elkaar, of wordt keihard, iets wat ook gebeurt bij opnieuw gebakken patat (als voorbeeld)
- de chips heeft toegevoegde smaakstoffen (denk aan paprika chips, maar ook gewoon naturel is niet zo naturel als je denkt), deze gaan verloren in de olie.
- door het opnieuw te bakken is de kans groter dat er (nog meer) schadelijke stoffen in je chips komen, door overmatig bakken (want in principe doe je dat: je bakt de chips te lang)

kortom, je chips zal oudbakken, verbrand, hard en smakeloos zijn. Geen aanrader.

Zak weggooien en nieuwe kopen is nog altijd de beste optie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt de chips op de bakplaat in de oven doen.de chips zullen dan weer knapperiger worden.

Dit brengt natuurlijk wel electriciteitskosten met zich mee. Persoonlijk zou ik liever investeren in nieuwe zakken chips. Dan weet je zeker dat je de kwaliteit krijgt, die je gewend bent.
AlphaLimaSierra