Iemand nog tips om de 2 stuks fruit per dag te eten? Lekker fruit.

Iets anders dan appels,peren,bananan en mandarijnen.
Het liefst fris of zoet, bitter en zuur is not done.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (18)

Persoonlijk favorietje: kiwi's! Lekker fris, en ook nog eens vitaminebommen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kiwi
perzik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Perzik- zo lekker maar zo seizoensgobonden! Meestal hard of melig!
Maak een fruitsalade, een verse zelfgemaakte fruitsalade met het fruit dat jij lekker vindt en dat kun je als tussendoortje eten.. Heerlijk!

Met yoghurt wordt het ook wel eens gegeten dat zou ook lekker zijn..

En gewoon.. zodra je honger krijgt of in een pauze op school of op je werk fruit eten :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh sorry.. Dat is niet helemaal wat je bedoelt ;)..

Aardbeien, frambozen, druiven, kakifruit, perziken, nectarines!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mango.
Of een golden kiwi. Die zijn niet zo zuur.
Pitloze druiven.
Kaki fruit is erg lekker. Vaak bij de Turk/Marokkaan te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinaasappels persen, kiwi erbij, eventueel peer of ander fruit (ook wat je niet zo lekker vindt) en ook een banaan erbij: staafmixer erdoor en je hebt een heerlijke zoete smoothie. Oftewel: fruitdrank. Super gezond en echt lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eenvoudigste is twee rozijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik de (saaie) appels en bananen zat ben maak ik er een (gezonde) milkshake van.

Altijd 0,5-1 banaan, naar smaak toevoegen, appel, peer of wat je maar over hebt (5 dievries aardbeien uit zo'n doosje van de AH, zalig).

In de blender met een kopje melk (of iets meer)

Verder niks toevoegen, geen ijs of suiker want dat maakt hem weer ongezond.

Wil je het nog meer puur natuur, vervang de melk door vruchtensap
amigo
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ik voeg het fruit altijd bij yoghurt of kwark; heb je een héérlijke en gezonde shake!
Ik eet iedere dag 2 aardbeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Granaatappel!
Crunchy en zoete pitjes. Neem er wel de tijd voor om deze vrucht goed te 'pellen' maar daarna krijg je een traktatie van kleine smaakbommetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een beetje werk maar als je een verse ananas koopt en in blokjes snijdt kun je dagenlang fruit uit je koelkast halen.
Ook erg lekker is een rijpe mango vooral de zgn.ready to eat want die zijn echt rijp.
Afgelopen zomer had ik geluk:zaterdags op de markt een hele
zak vol mango's voor 1 euro!omdat het weekend erg warm was waren ze goed rijp en niet lang houdbaar maar extra lekker.
Koop eens lekkere zoete tomaatjes(red pearl)overal voor te gebruiken:soep,op brood of pizza en zomaar tussendoor.
Nieuw zijn de extra grote " mandarijnen"(ze heten anders) zonder pit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
clementienes?
zondag
13 jaar geleden
Mineola's?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tomaat is groente, en dus geen fruit ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is discussie over mogelijk Mendy, zo scherp zijn de grenzen tussen groente en fruit niet. Zeg nou zelf; felgekleurde bollen die aan een struik groeien, met een velletje, vruchtvlees en pitten, wat zijn dat meestal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad,wanneer groente er in gaat als koek;-) maakt het
toch niet uit of het niet het stempel van fruit heeft.Belangrijkste is dat de vragensteller zoekt naar gezonde smakelijke alternatieven voor b.v.de banaan.(zoet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
clementines en mineola's ken ik wel.
De nieuwe verbetering van de mandarijn smaakt bijna hetzelfde en is voor 99% zonder pit en iets groter.Gekocht op de markt in Enschede maar ben de naam kwijt...
Heel fout maar zo lekker....babyhapje..geprakte banaan met sinasappelsap en dan beschuit of liga koek erdoor. Of babyfruithap kopen..ook erg lekker, als je maar die duurdere hebt en met banaan, anders smaken ze erg gezond (en zuur). Wat ik zelf erg lekker vindt, maar is wel prijzig zijn de smoothies van inocents...te koop bij het koelvak van AH...daar kan je me 's nachts voor wakker maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wist je dat een tomaat eigenlijk ook fruit is? Dus als je van tomaten houdt: neem eens wat vaker zo'n lekkere rode vriend als fruitje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardbeien in je yoghurt doen.

Een ander soort fruit is cactusfruit. Ik vind ze lekker maar ik begin er niet meer aan vanwege al die minuscule naaldjes, ook al borstel je ze eerst onder de kraan af.
13 jaar geleden
Misschien een niet zo direct antwoord op je vraag, maar ik eet niet graag fruit! Ben het een beetje beu gegeten. Ik kijk op tegen een appelsien of appel die bij de eerste beet m'n mondhoeken al doet verkrampen van de zure smaak. Laat staan een melige banaan die tegen m'n gehemelte blijft hangen. Dan is m'n zin weer helemaal over voor lange tijd !! Om toch aan de juiste hoeveelheid vitaminen te komen, heb ik een leuk alternatief gevonden: de blender. Ik doe er verschillende fruitstukjes in, halve liter verse magere yoghurt of melk erover en een beetje zoet het met canderel zoetstof of honing. Een wortel of twee maakt het vaak wat vaster en smeuiger... Lekker drinken die handel, zonder al dat geknabbel. Let wel op met kiwi: pas als laatste erdoor doen, want de pitjes zijn enorm bitterrrrrrr als je ze stukmaalt.

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan bvb ook een banaan voorsnijden en in de diepvries leggen. Lekker fris...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Sap- & Smoothiebijbel: Als je die koopt (9,95 bij Wehkamp bv) dan wil je vast nog wel vaker dan 2x per dag aan het fruit!

Maak de lekkerste sapjes, cocktails en smoothies met blender, mixer, sapcentrifuge of keukenmachine! Verse sappen en smoothies zijn zeer verleidelijk. Ze zijn snel en eenvoudig te maken met bijna elke denkbare combinatie van ingrediënten. Of ze nu gezond en voedzaam, romig en luxueus, of fris en sprankelend met een scheutje alcohol zijn, sappen en smoothies smaken altijd naar meer. Dit uitgebreide boek begint met een nuttig naslaggedeelte. Hierin vindt u advies over het kopen en gebruiken van apparatuur, het voorbereiden van ingrediënten, het garneren van sappen en de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitaminen. Bij de recepten vindt u ruim 160 inspirerende dranken. Van verse sappen met rijpe vruchten en groenten tot traditionele milkshakes en spannende feestdrankjes. Trakteer uzelf op speciale gelegenheden met een dessertdrank, zoals bosbessenmeringuedrank, of begin uw feestje goed met een limoenmojito. In dit prachtig geïllustreerde boek vindt u voor elke gelegenheid de perfecte sappen en smoothies. Elk recept wordt stap voor stap uitgelegd en dankzij de ruim 600 begeleidende kleurenfoto's is sap maken nu eenvoudiger dan ooit tevoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb laastst van die sharonfruit gekocht, vier in een bakje en die kun je zoals een appel eten maar je kunt hem helemaal opeten. Erg lekker en gezond, of een klein bakje bessen. Verder natuurlijk kiwi en sinaasappel en druiven. Er is op het net genoeg te vinden met daarbij ook nog eens de voedingswaarden erbij, mocht je dat willen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen fruiteter, maar met mijn sap centrifuge en een blender maak ik de lekkerste dingen. Probeer het maar eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer is een kaki! Heerlijk lekker!
En als hapje 's avonds met wat roomkaas en rauwe ham......