Waar danken negerzoenen hun naam aan?

Ik dacht zelf dat als je er 1 eet dat je mond zich dan eromheen vormt en het dus lijkt op de dikke lippen van een neger. Of is het door iets anders aan zijn naam gekomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo heten ze niet meer,ze heten nu Buys zoenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Lust jij een zoen?' Vind ik nog steeds raar klinken.. Laten we de blanke vla ook maar afschaffen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja dat is het vreemde,negerzoenen mag niet meer,maar blanke vla wel.

Antwoorden (1)

Over hoe de negerzoenen aan hun naam kwamen zegt een fabrikant: "Iemand die een negerzoen eet, krijgt bruine lippen en als die een ander een kus geeft, is dat een kus van een neger. Maar dat weet ik alleen uit de overlevering."
Bronnen:
AlphaLimaSierra