hoe starten met creatine ?

ik doe nu zo'n 3 jaar kickboks, fitness 1 jaar, en zou graag m'n spiermassa een boost willen geven, ik weet dat er een loading fase is enzo, fitnessen doe ik 3 keer per week en daar wil ik het ook alleen bij gebruiken. Dus kan iemand hier een paar tips zetten hoeveel en wanneer ik ze moet innemen etc. (ik krijg ze in pillenvorm)

Weet jij het antwoord?

/2500

Oke pillenvorm lees ik. Het is juist fijn om in poedervorm te krijgen, je kan dan de hoeveelheid zelf bepalen. Ik gebruik ook creatine (creatine monohydrate). Je moet nooit meer dan 5 gram per dag innemen (wat evt gelijk zou kunnen staan aan 1 pilletje). Meer innemen (1-2 gram overschrijden kan) is schadelijk voor je nieren. Je kan het 's morgens doen, nuchtere maag, dan wordt het snel opgenomen of 2 uur voor het sporten (heerlijke pomp tijdens je workout). Neem het altijd in met water, andere drankjes zouden eventueel ook kunnen. Maar de kans bestaat dat deze het creatine aantasten. CONCLUSIE Creatine dus 1x per dag, en veel water blijven drinken (2 liter). Want creatine ontrekt ook vocht uit het lichaam (meer creatine slecht voor nieren --> vochtprobleem). Zondag zou je creatine gebruik over kunnen slaan. Maar dat is aan jezelf. Ik kan je eventueel ook aanraden om eiwit poeder (lekkere shakes) te bestellen voor herstel spieren. Creatine is voor de power tijdens de workout (wat resulteerd in meer spierkracht), en de eiwit om sneller spieren te herstellen en meer spieropbouw. kijk eens op de sites hieronder (betrouwbaar): Je bent er vrij om vragen te stellen (ook aan mij) je krijgt vrij snel reactie!

Bronnen:
www.bodylab.nl
www.xxlnutrition.nl/

Je moet een pot in poedervorm bestellen geen pillen. Voor de fitnesstraining 2-3 gram hangt er vanaf hoe oud je bent. Maar niet denken dat het een wondermiddel is en niet meer dan 5 gram per dag! Toegevoegd na 1 minuut: Ga anders even naar deze site hier zitten veel mensen met ervaring. http://forum.dutchbodybuilding.com/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100