hoe starten met creatine ?

ik doe nu zo'n 3 jaar kickboks, fitness 1 jaar, en zou graag m'n spiermassa een boost willen geven, ik weet dat er een loading fase is enzo, fitnessen doe ik 3 keer per week en daar wil ik het ook alleen bij gebruiken. Dus kan iemand hier een paar tips zetten hoeveel en wanneer ik ze moet innemen etc. (ik krijg ze in pillenvorm)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Oke pillenvorm lees ik.

Het is juist fijn om in poedervorm te krijgen, je kan dan de hoeveelheid zelf bepalen.

Ik gebruik ook creatine (creatine monohydrate). Je moet nooit meer dan 5 gram per dag innemen (wat evt gelijk zou kunnen staan aan 1 pilletje). Meer innemen (1-2 gram overschrijden kan) is schadelijk voor je nieren. Je kan het 's morgens doen, nuchtere maag, dan wordt het snel opgenomen of 2 uur voor het sporten (heerlijke pomp tijdens je workout). Neem het altijd in met water, andere drankjes zouden eventueel ook kunnen. Maar de kans bestaat dat deze het creatine aantasten.

CONCLUSIE Creatine dus 1x per dag, en veel water blijven drinken (2 liter). Want creatine ontrekt ook vocht uit het lichaam (meer creatine slecht voor nieren --> vochtprobleem). Zondag zou je creatine gebruik over kunnen slaan. Maar dat is aan jezelf.

Ik kan je eventueel ook aanraden om eiwit poeder (lekkere shakes) te bestellen voor herstel spieren.

Creatine is voor de power tijdens de workout (wat resulteerd in meer spierkracht), en de eiwit om sneller spieren te herstellen en meer spieropbouw.

kijk eens op de sites hieronder (betrouwbaar): Je bent er vrij om vragen te stellen (ook aan mij) je krijgt vrij snel reactie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee ik ben gewoon begonnen met 5 gram per dag niks aan de hand. Creatine is geen zwaar middel of wat dan ook. Het komt van nature ook voor in je lichaam. Resultaat 5 weken: met flink doortrainen (min 2 uur per keer trainen). Een flinke toename van je spiermassa. Kan niet precies zeggen wat en hoe. Ik ken je schema niet, gewichten, hoeveel sets. Wat train je, welke oefeningen etc. Creatine zorgt er alleen voor dat je wat meer power hebt in je spieren, het is geen blijvend effect. Maar het is zeker merkbaar! Sommige zeggen je kan meer dan 5 gram per dag. Doe het aub niet, langdurig gebruik (als je meer als 5 gram doet) kan veel schade aan organen opleveren. Met name lever en nieren.
Je moet een pot in poedervorm bestellen geen pillen.
Voor de fitnesstraining 2-3 gram hangt er vanaf hoe oud je bent.
Maar niet denken dat het een wondermiddel is en niet meer dan 5 gram per dag!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga anders even naar deze site hier zitten veel mensen met ervaring.

http://forum.dutchbodybuilding.com/