Hoe heet deze "pan" of manier van grillen?

Bij deze manier van grillen ligt het vlees op een soort grote koperen bel met puntjes (zodat het vlees niet naar beneden glijdt), gezien in Frankrijk. De binnenkant van die bel wordt verwarmd, waardoor het vlees op de buitenkant ook verhit wordt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

In Nederland heb ik het wel eens gezien en heette het "Bolle Jan" of "Bolle Jannen", dit soort manieren van grillen vind je vaak in partycentra, je hebt ze ook in piramide-vorm. Vaak zit er onderaan een gootje met bouillon.