Hoe komt het dat als ik brood eet ik bijna stik?

Als ik een hap brood eet, dan heb ik het wel doorgeslikt maar het voelt alsof het vast zit in me longen en dan weer weg gaat. Dan stik ik bijna en voelt het alsof ik een soort van steek in mijn hals heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Misschien kauw je niet genoeg en/of neem je te grote happen en/of eet je te snel/ te schrokkerig. Maar deels zal het waarschijnlijk ook tussen je oren zitten. Je hebt misschien eens een te grote hap genomen die echt even bleef hangen, wat inderdaad behoorlijk pijn kan doen. Nu heb je het idee dat dat elke keer gebeurt als je brood eet.
Probeer rustig te eten, begin eens met muizenhapjes die je goed kauwt alvorens je doorslikt. Bouw de grootte van je happen rustig op tot normale grootte. Ga goed rechtop aan tafel zitten. Blijf rustig door je neus in en uit ademen terwijl je kauwt.
Het kan helpen om 'smeuïg' broodbeleg te nemen, zodat de boel wat makkelijker glijdt. En neem eventueel na elke hap een klein slokje water.
Succes!