Waarom vinden fabrikanten het nodig om een recept "te vernieuwen" als het product gewoon goed loopt?

Als voorbeeld noem ik de "Spicy Tomato cup-a-soup" van Unox.
Ooit vond ik dit een heerlijk soepje.
Te zien aan de schappen in de winkel was ik niet de enige.
Opeens stond er "vernieuwd recept" op de verpakking.
Het product leek niet eens meer op wat het ooit was. Ik heb de soep niet meer gekocht, totdat ik een jaar later een andere afbeelding en weer de tekst: "Vernieuwd recept".
Niet hetzelfde als eerst, maar toch wel weer erg lekker.
Helaas was het een jaar later weer zover, weer een vernieuwd recept...

Vandaar mijn vraag: Waarom is het nodig om een recept te vernieuwen als een product niet slecht loopt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een product moet in de supermarkt opvallen, de aandacht trekken. Door slogans als "vernieuwd recept" wordt de nieuwsgierigheid getrokken van veel nieuwe klanten. Tenminste dat is de gedachte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100