Wanneer is het van belang om visolie capsules te gaan slikken?

Ik eet bijna elke week, bij een viskraam, wel twee broodjes haring. En eet thuis ook elke maand wel een keer crackers met plakjes zalm.

Eet ik daarmee voldoende vette vis, of moet ik pillen gaan slikken met visolie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat het sowieso capsules zijn en geen tabletten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, jij bedoelt waarschijnlijk spirulina, dit zijn andere tabletten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Spirulina is gemaakt van algen.

Het beste antwoord

Visolie wordt geslikt om een tekort aan omega3 en omega6 te voorkomen. (Voor de vegetariers die zich zorgen maken over hun omega's: er zijn overigens ook vegetarische omega-supplementen, die geen dierenleed en overbevissing als gevolg hebben, zoals het merk V-Pure)

Volgens het Voedingscentrum moet je, om genoeg van deze omega's binnen te krijgen per week twee porties vis eten, waarvan ten minste één keer vette vis. Eén portie komt overeen met 100 tot 150 gram vis.
Meer dan twee porties per week vis eten levert niet of nauwelijks extra effect op.

Haring en zalm vallen onder vette vis.
Dus ja, je krijgt genoeg van deze omega's binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je eet bijna elke week al vis. En dan nog crackers met plakjes zalm. Hmm.
Nee hoor wat mij betreft hoef je dan geen pillen gaan slikken. Niet nodig. Maar als jij toch behoefte aan hebt. Is geen kwaad volgens mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 45 geworden met 1 hap vis, toen besloot ik dat ik dat niet lekker vond.
Visolie heb ik ook nooit gebruikt.
Gezond en gevarieerd eten is het belangrijkste, ik voel me zonder vis prima :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo te lezen eet jij voldoende vis daarbij hoef je echt niet ook nog eens visolie capsules te slikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik lust geen vis, jammer. Goed beantwoord! +
Het lijkt me dat je voldoende goede vetten binnenkrijgt zoals jij eet.
Bedenk ook eens dat er 120 kilo vette vis nodig is om 1 liter visolie te produceren. En de vette vissoorten blijken sowieso al sneller overbevist te raken dan de magerder soorten.