Er zijn zeer giftige dieren. Een bekend voorbeeld is een soort kogelvis, die in Japen als delicatesse geldt. Hij WORDT dus wel gegeten, maar dan moet eerst de gifklier verwijderd worden, en dat is een heel secuur werkje. Als dat niet goed gebeurt, kan de eter er dood aan gaan.
Een poos geleden is er in Nederland een experiment gedaan met het eten van schorpioenen. Daar werden de eters behoorlijk ziek van.
Dus: sommige dieren zijn giftig. Ik weet niet zeker of je ze allemaal eetbaar kunt maken (zoals die kogelvis), of dat bij sommige het gif zo verspreid zit door hun lichaam, dat je het er niet uit kunt halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neen, want alle dieren (ook mensen) zijn uit dezelfde bouwstenen gemaakt. Je kan natuurlijk niet alles eten, of eigenlijk ook wel (gemalen neushoorn-ivoor), maar of het ook allemaal lekker is...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koraal is een dier en die kun je niet eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eencellige zoals amoebe is ook niet op te eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je schijnt de doosschildpad niet te kunnen eten omdat die allerlei giftige paddenstoelen eet (voor ons).
Een pad (giftige onderdelen).
Duizendpoten.

Verder nog een zoogdier, een aantal vogels, een salamander, een inktvis en wat insekten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alles in de laatste zin kan je gewoon eten
Je kunt in principe elke dier eten alleen eten we geen poes of een hond of andere dieren die o der huisdieren vallen omdat dat zielig is en het gevoel speelt mee. Een koe of varken staan we niet zo bijstil als ze geslacht worden omdat we daar een andere band mee hebben. Zelf persoonlijk moet ik zo'n slachterij niet zien maar een gemiddelde huisdier heeft een hoger knuffelgehalte dan een koe bijvoorbeeld. Elk dier is van vlees gemaakt zeg maar en elk soort vlees kun je eten.