Hoe rits je gemakkelijk tijmblaadjes van de takjes?

Als er verse tijm gebruikt wordt, staat er altijd: rits de blaadjes van de takjes. Hoe doe je dat? Aalbessen rits ik met een vork, maar tijmblaadjes schieten daar doorheen. Tot nu toe vind ik het een enorm karwei.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Bij het topje vastpakken en met je vingers van boven naar beneden glijden. En dan het topje afbreken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al vind ik dat niet makkelijk. Jammer dat er geen alternatief is, maar u bedankt voor het antwoorden.

Andere antwoorden (1)

Dankzij libelle.be:
De mensen van Epicurious.com ontdekten dat je niet meer nodig hebt dan een fijne zeef. Duw het uiteinde (dat heel wat steviger is dan het topje, en dus niet zo makkelijk zal afbreken) door de zeef en trek het naar beneden. Op die manier worden de blaadjes opgevangen in de zeef. Klaar is Kees! Ik heb hier een goede ervaring mee, alleen de topjes blijven over maar dat vind ik geen probleem.