Hoe kan ik voor 25 euro per week gezond ,voedzaam en gevarieerd eten?

En ervan uitgaande dat je geen voeding hebt om mee te beginnen zoals aardappelen,rijst boter,zout...Als ik bijvoorbeeld een lijst zou moeten maken om in het begin te kopen zodat je elke dag eten in huis hebt en eventueel 1 of twee dagen niet naar de winkel kunt/hoeft.

at schaf je eerst aan?Wat zou je na 7 dagen in huis hebben,welke soorten voedsel haal je elke dag het beste vers of goedkoop?

Bewaren in de vriezer of gekoeld is geen probleem...

Ik vraag niet o een vaste lijst,maar eer een toevoeging,een begin,waar ik in de reacties kan toevoegen of extra vragen kan stellen zodat ik echt een goed begin aak met de juiste gezonde voeding.

Toegevoegd na 2 minuten:
25 euro is een richtlijn,het mag wel tien euro duurder of goedkoper natuurlijk:)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Gek genoeg is vers eten vaak goedkoop eten. Dagverse groente van het land (dus niet uit de kas) is lekker, gezond en goedkoop. Koop gewoon wat het ook is, en ga daarna eens op internet kijken wat je er mee kan doen. Alles wat op dat moment van het land komt, is er in overschot en dus erg betaalbaar. Spaar wat, want er komt een aardappeloogst straks die de aardappelprijzen drukt. Koop dan gelijk 50 kilo bewaar aardappels en sla ze koel en droog op. Een paar keer per week keren gaat het uitlopen tegen.
Vlees is duur, niet echt heel gezond, dus dat kan je vermijden. Of één keer per week halen. Voor sluitingstijd op zaterdag, wordt in de supermarkt erg veel afgeprijsd, omdat het bijvoorbeeld maandag erna aan- of op de uiterste verkoopdatum is. Je kunt dat vlees, na bereiding, gewoon invriezen. Dus een kilo gehakt voor half geld kun je thuis gelijk ballen van draaien en braden. Daarna kun je ze gebraden invriezen.
De jus kun je aanlengen met bouillon en een beetje tomatenketchup of chili saus of ketjap, zodat je voldoende hebt voor de dagen dat je geen vlees eet.

Je moet er ook niet tegenop zien allemaal. Het is best leuk om te doen. En je gaat heel anders tegen eten aankijken. Werp maar eens een blik in de winkelwagentjes van anderen, en probeer eens uit te rekenen hoeveel van de inhoud nou eigenlijk echt voedingswaarde heeft. Je zal er van schrikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor 1 persoon moet dat makkelijk kunnen, doe wel je boodschappen slim, grijp niet direct naar de bekende merken en let op de acties. Je hebt als basis peper en zout en een bak- en braadproduct (boter of olie) nodig, de rest hangt af van wat je wilt maken. Let er ook op dat je bij de supermarkten altijd eerst de onderste planken bekijkt, daar liggen meestal de voordeligste producten. Vlees en groente kun je best in grotere hoeveelheden kopen, verpak vlees dan wel in de porties die je nodig hebt en vries wat je niet nodig hebt in. Groenten voor het invriezen blancheren ( schoonmaken en even in kokend water leggen), dan snel laten afkoelen, niet in de koelkast maar in een bak in de gootsteen gevuld met koud water, daarna kun je ook dat in porties invriezen. Brood kan ook in de vriezer en per portie ontdooit worden. Koop zuivel in de hoeveelheid die je nodig hebt, voordat de maximaal te gebruiken tot datum is verstreken. Probeer om in 1 keer je boodschappen te halen voor de rest van de week, dan wordt je niet zo snel verleidt tot impulsaankopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de weekmarkt sluit gooien ze zoveel dingen weg die prima te gebruiken zijn. Ook verkopen ze dan een dag oud brood. Even langs de markt als deze sluit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
begin met aardappelen,rijst, macaroni ,boter ,olie of olijf olie ,wat kruiden ,zout peper
uien en als je het lust knoflook,en ook peulvruchten is makkelijk,koffie of thee. suiker,eventueel melk creamer eventueel meel als je sausjes wilt maken en houdbare melk en dan groenten en vlees kijk wat de aanbiedingen zijn ,vlees kan je invriezen maar ook pakjes maken van brood en je groente kan na blancheren ook in de vriezer ,en wat broodbeleg zoals jam ,hagelslag of wat je lekker vind dan ben je al een eind op weg en na een week weet je ongeveer wat je nog mist en dat kan je dan aanvullen