Hoe kan het dat de diepvrieszakjes alsnog gaan lekken terwijl de zakjes nieuw zijn ?

Ik heb eergister een nieuw pakje diepvrieszakjes gekocht,de kip er eergister in gedaan en vandaag laten ontdooien en toch moet er altijd een bordje onder omdat de zakjes lekken en dus de vieze kipdrap door laten.
Hoe kan dit ?
Als ik het zakje opblaas loopt ie niet leeg,hoe kan het dan dat die vieze drap er wel doorheen komt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Indien de zakjes niet lekken voor gebruik, dan ontstaat het lek tijdens het gebruik. Mogelijke oorzaken : lek ontstaat bij vullen van de zakjes door vork, nagel of kippenbotje; door uitzetten tijdens invriezen scheurt de las of ontstaat scheurtje.
Oplossingen kunnen zijn nog meer opletten met verpakken en niet te strak inpakken. Let op het formaat, niet een te klein zakje voor het in te vriezen product kiezen.Ook een dubbel zakje zou moeten werken.
Voor de hand ligt een ander merk diepvrieszakjes proberen.