Nee, yoghurt kun je niet invriezen, dan gaat de structuur kapot en het veranderd in een waterige massa, magere yoghurt kun je wel invriezen, omdat dat voor een groot deel uit water bestaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel eens vruchtenyoghurt ingevroren om er ijsjes van te maken. Wil prima en smaakte heerlijk. Ik gebruikte toen Milbona magere vruchtenyoghurt.
Ritsuka
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
In die kleine bakjes Danone kan je een lollystokje prikken en ze invriezen. Heb je zomaar (kinder)ijsjes gemaakt.
Ja hoor beetje limonadesiroop erdoor en in een ijs vormpje doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja je kan yoghurt invriezen en als nagerecht eten of als ijs ,maar je kan niet de pot in de vriezer zetten en later ontdooien om dan als yoghurt weer te eten
maar op deze manier is het heerlijk
150gr.italiaanse amandelkoekjes[amaretti]
250ml.slagroom
100gr.poedersuiker
250ml.volle yoghurt of griekse yoghurt
250gr.frambozen of aardbeien of fruit naar keuze

Hulpmiddelen
Mixer,cakevorm,vershoudfolie,en een vriezer

Voorbereiding
Verkruimel de koekjes doe het vershoudfolie in het cakeblik maar laat er genoeg overheen hangen zo dat je het straks kan omslaan

Bereidingswijze
Doe de slagroom met 75gr.poedersuiker ineen kom en klop het met de mixer dikvloeibaar,spatel de yoghurt en de koekkruimels er voorzichtig door schep dit mengsel in de cakevorm en vouw het vershoudfolie dicht.zet dit in de vriezer,minimaal 6uur,mag langer maar niet langer dan 24uur,anders vormen zich ijskristallen.pureer deframbozen of aardbeien met 50ml.water en de rest van de poedersuiker ,als je een gladde saus wilt ,dan even zeven,anders niet.voor gebruik uit de vriezer halen,folie er af,en in plakken snijden

Serveertips
Maak een spiegeltje van de saus op een bord en leg er een plak frozenyoghurt op,eventueel nog met wat poedersuiker bestrooien.de rest van de saus apart serveren