Frituren doe ik altijd buiten, ook in de winter. De thermostaat blijft de pan keurig op 180 graden houden. Dus geen verschil met de zomermaanden. In het verleden bewaarde ik ook de frituurpan in de schuur. Aangezien bij flinke vorst het vloeibare vet bevriest, gaf hij een foutmelding bij aanzetten. Dit geldt voor frituurpannen die gemaakt zijn voor gebruik met vloeibaar vet. Dus eigenlijk al die pannen die demonteerbaar zijn met uitneembaar element en koude zone. Nadat ik het vet binnen had ontdooid werkte hij weer.

Bewaar in de winter de pan dus binnen, dan is hij buiten klaar voor gebruik.

Groet van een hobbykok
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor,ik doe dit zelf ook altijd en hij doet het nog steeds.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik dan geen diepvriesfrites, anders raakt de frituurpan onderkoelt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, mijn vader vind dat niet erg handig, omdat dan de olie niet heet genoeg wordt. Maar dat kan ook aan de frituurpan liggen. Heb je ook een wokpan? Dan kun je het beter daarmee doen, binnen met zonnebloemolie. Dat werkt veruit het beste. Vooral met oliebollen