Wat zorgt voor meer activatie: Theïne of caffeïne?

Caffeïne is een stof die bekend is waardoor je helderder blijft of eigenlijk het stofje remt dat aangeeft dat je moe bent. Ik vroeg me dan ook af welk stofje "heftiger" deze prikkel geeft, is dat theïne of caffeïne? Of maakt het per saldo niet uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat cafeïne toch sterker is, want als ik koffie drink (meerder tassen op een dag) dan ben ik zenuwachtiger dan van thee te drinken.

Het beste antwoord

Het maakt niks uit, want het is dezelfde stof. Doordat ze uit andere drinkwaren stammen is de naam anders. In thee zit minder cafeïne dan in koffie, maar het is exact hetzelfde als theïne.
Amadea