Hoeveel is het maximum dat je aan kleine Candarelle bolletjes mag gebruiken PER DAG zodat het niet ongezond wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Die zoetstof? Het liefste 0, het is kunstmatig

Het beste antwoord

Bedoel je Canderel zoetjes?

Bevoegde instanties hebben referentiewaarden of Aanvaardbare Dagelijkse Inname (ADI) bepaald voor de hoeveelheden voedingsingrediënten of –supplementen die een persoon dagelijks mag innemen. Weet dat dit maar een 100ste is van wat nog als compleet veilig kan beschouwd worden. Bij zoetstoffen wordt die waarde uitgedrukt per kg lichaamsgewicht (ADI). Voor aspartaam bedraagt de ADI 40mg/kg/dag. Dat betekent dat je bijvoorbeeld van Canderel dagelijks 95 zoetjes of 110 theelepels kan eten zonder de ADI-waarde te overschrijden.
bamibal