Zit er in paprika chips ook werkelijk paprika?

Of is dit alleen zo genoemd qua smaak? En geldt dit ook voor andere smaken als bbq ham, bolognese, cheese and onion etc etc?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

In werkelijkheid wordt er gebruik gemaakt van paprikapoeder.
Tegenwoordig worden samenstellingen echter sneller in het lab gewonnen dan dat ze ingewikkelde processen moeten ondernemen met paprika's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, in de chip zelf zit alleen aardappel. Maar na het bakken ervan is deze bestrooid met paprikapoeder. Dat poeder is natuurlijk wel gemaakt met rode paprika's als basis, maar met die vrucht heeft het eindresultaat vrijwel niets meer van doen.
Ook bij die andere soorten geldt dat de gebakken aardappelplakjes bestrooid zijn met een poeder op basis van ui of kaas of Italiaanse kruiden, en/of met smaakstoffen eraan toegevoegd waardoor de smaak en geur bijvoorbeeld lijken op ham.
Amadea