Hoelang blijft kalkoenworst goed ?

Ik heb kalkoenworst gegeten die is gekocht bij de slager op 29.12.2012 .Is hij nog goed of niet ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je hem gewoon verpakt in de koelkast hebt bewaard, en indien het rauw was goed doorbakken hebt, is die nog goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tuurlijk is die nog goed, zo lang is vorig jaar nog niet geleden hoor.
Niet teveel naar data kijken, maar gewoon je neus en je ogen en smaak gebruiken om te bepalen of iets nog goed is
anneliez
11 jaar geleden
Zolang die niet gaat stinken is het nog goed. In een goede koelkast duurt dat heel lang ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bewaren van kip producten. Dit staat in de bron vermeld:
Let bij verse, verpakte kipproducten op de TGT-datum. Bewaar verse en bereide kipproducten, zoals gare kipfilet, in de koelkast. Rauwe kip is 2 dagen te bewaren; bereide kip(producten) zijn 3 tot 4 dagen te bewaren. Vleeswaren, zoals kipfilet en kiprollade, zijn in de koelkast houdbaar tot de op de datum vermelde verpakking.

Het komt erop neer dat zolang de verpakking gesloten is je het kan bewaren tot de houdbaarheidsdatum die erop vermeld staat. Heb je het geopend dan geld voor vleeswaren een houdbaarheid van 3 a 4 dagen.

Dus Ja.. je kalkoenworst zou nog gewoon goed moeten zijn mits het bereid is of vleeswaren zijn.

Toegevoegd na 57 seconden:
Voor kip en kalkoen geld hetzelfde. Het is namelijk beide gevogelte.