DRINGEND: Kan een aubergine langs de binnenkant bruin zijn?

Wij zijn een gerecht aan het maken met aubergines en hebben die ook net gekocht, ze zien allemaal heel erg bruin van binnen, is dat normaal?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is niet een klein beetje, maar heel wat!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
65.5K

Het beste antwoord

Een aubergine is erg gevoelig voor temperaturen beneden de 10 graden C. Indien je ze bewaart bij lagere temperaturen treedt er al snel het zg. lage temperaturenbederf op.
Het steeltje en de kroonbladeren worden bruin en er ontstaan ingezonken bruine plekken op de schil. Bewaar ze dus in een niet te warme ruimte zoals de kelder of de bijkeuken als je ze langer wilt bewaren. Ze zijn dan hooguit nog een week te gebruiken. Dit ligt er net aan hoe rijp je ze koopt. Liggen ze erg warm dan rijpen ze weer heel snel namelijk.
Let er ook altijd op dat er geen beschadigingen aan zitten. Hierdoor worden ze ook snel bruin van binnen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Heb je ze net gekocht, dan zou ik ermee terug gaan naar de winkel. Zij hebben ze dan te lang of te koud bewaard. Eten kan je ze niet meer. Bruin geworden zijn ze bedorven en smaken ze regelrecht bitter.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je de aubergines in de koelkast bewaard, dat moet je niet doen met aubergines. Maar bruine aubergine is in ieder geval niet goed, gooi ze weg en koop nieuwe, let erop dat de aubergine stevig is en glanst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de meeste winkels ligt het in de koelkast hebben zij het dan fout?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nog nooit meegemaakt dat in een winkel de aubergines in de koelkast liggen, aubergines kun je het beste bewaren bij een temperatuur van 15 tot 17 graden.
www.groentenenfruit.nl › ... › Producten › Groenten › Vruchtgroenten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn dorp liggen ze vaak in de koelkast, maar ik zal het onthouden ;-)