Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet ik overgeven als ik thee drink zonder eerst te eten?

Het is bij mij 100% zeker dat ik ga overgeven als ik thee drink op de nuchtere maag, en niet binnen een kwartier snel iets eet, als ik nog gegeten héb.
Als ik bv koffie drink, kan ik de hele ochtend zonder ontbijt zonder misselijkheid.

Alleen met thee moet ik dus standaard overgeven als ik niet ontbeten heb. Alleen dan.

Kennen jullie dit? Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wordt wel eens misselijk als ik heel veel thee drink,met andere dranken heb ik dat niet.
Misschien zit er toch iets in wat dat veroorzaakt,zou best kunnen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zit in thee waarschijnlijk iets waar jouw maag overgevoelig voor is en op reageert of.....en dat lijkt mij waarschijnlijker, het zit tussen je oren, waarmee ik het niet wil bagataliseren, zeker niet. Onderschat de invloed van 'de geest' op ons lichaam niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat je overgevoelig bent voor de stof theïne die in thee zit. Of dat je de thee te sterk zet. Dan heb ik zelf ook dat ik misselijk van thee word, ook al heb ik dan gegeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding