hoe kan je veilig kip bakken zonder kruisbesmetting?

Oke je kan kip in de pan doen met een aparte spatel die je vervolgens niet meer gebruikt. Maar je moet altijd wel even in de pan roeren ook als de kip nog niet zo goed gaar is. Moet ik dan alsnog een nieuwe spatel pakken als ik denk dat de kip wel gaar begint te worden? Is dat nodig? lijkt mij nogal omslachtig. misschien iemand een goed advies hierop?

11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Nee hoor, je kunt dezelfde spatel gebruiken. De restjes kip die op je spatel komen garen mee terwijl je door de kip roert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kruisbesmetting bij kip bakken? Wat is dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou de spatel ook even goed tegen de hete pan kunnen houden