Weet iemand waar je een pure chocoladeletter met noten kunt kopen?

Ik ben namelijk dol op pure chocolade met nootjes erin, maar kan nergens zo een chocoladeletter vinden. Vroeger hadden ze deze bij Hema, tegenwoordig kan ik ze daar ook niet meer vinden. Ben inmiddels stad en land af geweest. Iemand een idee?

Toegevoegd na 23 uur:
Het lukt me niet om een reactie te plaatsen dus dan maar even zo :)

Bedankt voor de reacties. Zoals ik gisteren al in een reactie op Marleen schreef: diezelfde gedachte heb ik ook gehad, dat ik bij banketbakkers vast de meer bijzondere letters kon vinden. Dus ben ik in de afgelopen weken alle banketbakkers hier in de buurt afgeweest. Overal hebben ze de standaard smaken, maar nergens puur met noten. Soms wel gevuld met kokos of praline, maar dus niet wat ik zocht. Ook ben ik bij albert heijn, c1000, kruidvat, Jamin etc. , alles dat ik kon bedenken geweest, zonder succes. Misschien heb ik gewoon pech dat ze het hier in de buurt niet verkopen, want bij jullie dus kennelijk wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

ben ook erg laat met een antwoord maar misschien heb je er nog iets aan voor iets voor de kerst of gewoon als tussendoortje
500 gr.pure chocolade repen of een toblerone van het zelfde gewicht
150 gr.roomboter
1 theelepel oploskoffie ,als je toblerone gebruikt niet nodig
garnering met pistash nootjes of gemengde noten naar eigen smaak
Spuitzak met kartelspuitje
bakpapier

Chocolade in kleine stukjes breken en "au bain marie" ( = pan met water vullen en laten koken, daar een kleiner pannetje inhangen en daar in de chocola doen) laten smelten.Boter (op kamertemp.)met een mixer luchtig kloppen. Koffie in 1 eetlepel heet water oplossen.
Boter en koffie door de gesmolten chocolade mengen.
De massa van het vuur halen en in de spuitzak scheppen.
Op het bakpapier een letter of een kerstkrans spuiten en de noten er in drukken en glad maken,dan in de koelkast laten harden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Marija, Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik inderdaad zelf maar een letter ga maken :) Gewoon uit nieuwsgierigheid vraag ik me af waarom er boter in gaat en oploskoffie. Doen ze dat in alle chocoladeletters?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
normaal zit er boter in de chocolade letters, de boter is om het smeuiger te maken zodat je het makkelijker in de spuitzak kan doen en in de vorm spuiten en de oploskoffie om de smaak van chocola naar voren te halen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, leuk om te weten, dank je! Je bent vast banketbakker dat je dat soort dingen weet :)

Andere antwoorden (4)

Bij de bakker. Daar is altijd meer keus in soorten letters dan bij supermarktenen warenhuizen, waar ze alleen de meest verkochte letters voeren (melk, puur, wit, melk met noten meestal). Maar ik vrees dat je inmiddels wel een beetje laat bent, want Sinterklaas is alweer op weg naar huis.
Minstens zo lekkere chocoladerepen puur met noten hebben ze echter overal wel waar chocola verkocht wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Marleen, Dank je voor je antwoord. Met die gedachte ben ik de afgelopen weken al bij diverse bakkers geweest, maar helaas ook daar enkel melk, puur en wit. Of gevuld met kokos of praline, maar geen puur met noten. Misschien heb ik gewoon pech, dat de bakkers hier in de buurt dat niet verkopen.
bij de bakker of de Albert Heijn. Misschien ook bij andere supermarkten of de Kruidvat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een bijzondere chocoladeletter wilt kopen, kan je het beste bij een banketbakker gaan vragen. deze hebben een variatie aan bijzonder en lekker liggen en volgend jaar moet je alleen iets eerder beginnen met zoeken.

in de test van een paar weken geleden bij kassa op nederland 1 tv werd een chocoladelettertest gedaan, de letter die de kinderen het best vonden was dezelfde als de laagstgenoteerde bij de volwassenen: de melkchocoladeletter van de aldi.
en de volwassen vonden de letter van verkade het lekkerst.
zo zie je maar smaken verschillen.

in belgië zijn veel meer bekende smaken chocolade, de moeite waard om eens een uitstapje te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb bij de Hema chocolade letters gezien , en ik dacht zelfs met noten.Als het nog niet te laat is kun je het daar eens proberen.
Succes.