Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Andijvie 1 dag naar de houdbaarheidsdatum nog wel goed?

Heb net bij Appie Heijn andijvie gekocht was met 35% korting , maar niet bij nagedacht dat we morgen geen andijvie kunnen eten pas zondag, zou het dan nog wel te eten zijn? Iemand misschien ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Uiteraard.

Is het overmorgen alleen maar bruin of schimmel, tjah dan eet je het niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat heb ik al zo vaak gedaan. Meestal zitten er dan wel een paar bruine stukjes tussen maar die haal ik er dan uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang de verpakking nog niet geopend is en je het pak in de koelkast bewaart dan kunnen 1 of 2 dagen weinig kwaad.
Als er veel blaadjes verkleurd zijn en er een vieze lucht uitkomt, dan natuurlijk niet meer opeten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je het nog wel kan eten. ik weet dat ze er in de winkel overal een houdbaarheidsdatum opzetten,want dat zijn ze verplicht maar bijna alles is nog een paar dagen na de houdbaarheidsdatum goed. dus ik denk de andijvie ook! (mijn moeder koopt soms ook andijvie en maakt het een paar dagen later pas)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het rustig eten!

De uiterste houdbaarheidsdatum van een versproduct uit de supermarkt moet gegarandeerd zijn!
Als consument kun je rustig 2 tot uiterlijk 3 dagen na die datum consumeren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet het vanzelf: als de boel aan het versnotten is, wil je het niet meer eten. Maar dat gebeurt niet in 1 dag hoor, ik denk dat je gewoon zondag andijvie kunt en wilt eten ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het zelf heel wisselend.
de ene keer oogt het nog prima, de andere keer is het al een dag voor de datum verlept en snotterig.
ik zou zeggen: kijk het aan.
als de andijvie alleen een beetje slapjes is, doet een badje in ijswater wonderen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met gesneden groente over de datum in ijswater leggen ben je dan waarschijnlijk wel een deel van de vitamines kwijt ;p
Bij ongesneden bladgroente doet ijswater vaak wonderen.
je moet het zien. Ik bedoel, een verse hele andijvie heeft geen houdbaarheidsdatum, maar die eet je zolang het er fris uitziet. bij groente in zak werkt dat net zo, maar de winkel is verplicht om er een datum op te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding